Jenomže v Brně to byl pouze politický humbuk. Brno, resp. jeho městská část nenabídla, že uzavře hromadnou smlouvu a bude všechny účastníky zastupovat a hradit jejich závazky. Pouze chtěli, aby jeho obyvatelům dali operátoři nízkou slevu. Jenomže proč? Když si vyjedná ministerstvo financí tarif pro třeba 5000 telefonních čísel (všichni pracovníci MF, finanční správy a celní správy nemají mobilní telefony), tak je to výborný klient. Je to státní organizace, hradí své závazky včas, nestane se, že by nějaké číslo nebylo uhrazeno, máte jednoho odběratele, jednáte s jednou kontaktní osobou, máte dlouhodobý kontrakt atd. A teď Brno. Měl byste 90000 klientů (přičemž řekněme třetina z nich už vaši klienti jsou), máte 90000 odběratelů, nemáte nikoho, kdo by ručil za jejich závazky – když někdo z nich vyúčtování neuhradí, tak městská část to za něj neuhradí. Jaký je takový přínos pro operátora? To se s hromadnou objednávkou nějaké státní instituce nebo firmy vůbec nedá srovnat. Docela mě překvapuje ten mediální humbuk, že se spousta lidí snaží brát automaticky velkého odběratele a chtít jeho ceny pro maloodběratele s jedním číslem. Když půjdete do autosalonu a budete chtít jedno auto, taky budete mít jinou cenu, než když bude obnovovat celou flotilu. To samé v jakémkoliv jiném byznisu, třeba v pojištění. Když máte flotilové pojištění vozidel, taky máte zcela jinou cenu za kus než maloodběratel s jedním vozem.