Finančák posílá do vybraných obcí své pracovníky. Poradí s přiznáním k dani

14. 2. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Ne na všech místech v ČR je dostupná služba finančních úřadů. Finanční správa tam proto v době, kdy řeší plátci přiznání, vysílá své pracovníky.

Na podání daňového přiznání je stále ještě dost času. Poplatníci, kteří nevyužívají služeb daňového poradce, mají čas do začátku dubna. Přesný termín je úterý 3. dubna. S daňovým poradcem do pondělí 2. července. Do 3. dubna však musí příslušnému finančnímu úřadu tuto skutečnost doložit.

Podat daňové přiznání je možné několika způsoby

Plátce daně může vyplněný formulář vytisknout a poslat poštou na adresu příslušného finančního úřadu. Formuláře lze poslat také prostřednictvím elektronické pošty s připojeným elektronickým podpisem (případně pozdější dodání vytištěného formuláře s podpisem na příslušný úřad) nebo prostřednictvím datové schránky v požadované struktuře. Při odeslání prostřednictvím datové schránky se elektronický popis nevyžaduje. Za den odeslání se považuje den, kdy je odeslání učiněno. Tento způsob podání je povinný pro poplatníky, kteří mají zpřístupněnu datovou schránku.

Další možností je osobní předání v podatelně finančního úřadu. Vzhledem k tomu, že se v jednotlivých krajích nachází obce, kde je špatná dostupnost územních pracovišť finančního úřadu, posílá Finanční správa ČR do těchto míst své pracovníky. Účelem těchto výjezdů je osobně poskytnout občanům informace o podávání daňových přiznání k daním z příjmů, a to i v obcích s horší dostupností. Občané tak mohou získat pomoc při vyplnění daňového přiznání a rovnou jej v těchto místech podat, doplnil serveru Podnikatel.cz Lukáš Heřtus, mluvčí Generálního finančního ředitelství.

Seznam všech obcí jednotlivých krajů České republiky, kam pracovníci vyjíždějí, včetně termínů uvádí Finanční správa ČR na svém webu.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).