Cestující v posledních dnech na vlastní kůži pocítili, jaké jsou následky, když zasáhne vyšší moc. Nejen že jejich doprava se během víkendu zkomplikovala, ale letecké společnosti mají právo neuznat jejich nárok na finanční kompenzaci. Jak upozornilo Evropské spotřebitelské centrum (ESC), cestující nemají právo na na náhradu škody ve výši 250 až 600 euro v závislosti na délce zrušeného letu. V tomto případě jde totiž o okolnosti, které nemůže letecká společnost ovlivnit či předvídat.
Nicméně cestující mají další práva dle Nařízení EP a Rady EU č. 261/2004. Mají především právo na informace a právo na poskytnutí asistence, tedy na občerstvení, stravu a v nutných případech i na zajištění ubytování. Dále mají cestující možnost výběru mezi refundací, tedy vrácením ceny letenky při zrušení letu nebo přesměrováním do jejich cílové destinace, pokud je to možné,
vysvětluje Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra ČR.