Udělat DDZ po 3.denním volnu a hned v den, kdy lidem dorazí výplaty, je na hlavu. Po výplatách objednávky vždy tečou jak na běžícím páse, hlavně v listopadu, když už se nakupují první dárky.
Jediný, kdo vydělal na DDZ je Heureka na proklicích, však teď mají o 25% dražší, než jiné období roku.
Příště bych doporučil DDZ cca 1. prosince, ať má celá akce nějaký význam, ne jen namastit kapsy Heurece v období, kdy lidé nakupují i bez DDZ.
Nejde o mizernou propagaci Heureky, ale o celkovou myšlenku. V nejlepší část "pro obchodníka" roku vyhlašovat den dopravy zdarma, je naprostá zhovadilost a vyplácí se to pouze a jenom Heurece, kterou to nestojí ani korunu a naopak na zvýšené míře prokliků vydělá a aby vydělali co nejvíce, neinvestují raději ani do reklamy. I v Alza.cz to pochopili a již se druhým rokem nezúčastní a nejsou z velkých eshopů sami. Proč? Protože zátěž pro jejich zaměstnance je enormní a zisk minimální. Zeptejte se dopravců, kteří díky tomuto nesmyslu 3 dny za sebou v kuse rozváží až do půlnoci, zeptejte se lidí ve skladech, kteří musejí ponocovat, zeptejte se kohokoliv v eshopech, jak se jim to líbí, mít 3 dny po sobě nekonečnou šichtu. Přitom všechny tyto objednávky by se tak jako tak uskutečnili, ale byly by rovnoměrně rozprostřeny do týdne, nebo i déle. Jinými slovy, lidi by to zboží stejně koupili a bylo by to bez extrémní zátěže pro obchody a s podstatně větším ziskem.
Pokud tedy tato akce má být přínosem i pro obchodníky, kteří ostatně Heureku platí, tak ať ta ji vyhlásí v méně náročné období v roce, např. v září. Tohle celé nevede totiž k ničemu jinému, než k tomu, co se již delší dobu probírá a bude brzy vyhlášeno a to ke dni "bez Heureky"!!!
Asi nejsem vzorový příklad, ale za mě nesouhlasím s tím, že by se nákupy uskutečnily v jiném období u těch samých obchodníků (eshopů). Většinu z mých objednávek bych realizoval v rámci kamenných obchodů u konkurence, tudíž cca. 80% mé útraty je pro eshopy inkrementální, tudíž pokud by více lidí nakupovalo jako já, tak to smysl pro eshopy dává - není to nic jiného než konkurenční boj. Pokud tam jeden ze dvou velkých hráčů např. s elektronikou nebude, tak zákonitě se objednávky přelijou k tomu, kdo dopravu zdarma poskytl...
Jasně že by se úplně všechny neuskutečnili u stejných firem, ale většina ano. Lidi napřed hledají cenu zboží, teprve potom řeší dopravu. A co se týče toho, že s dopravou zdarma většina nakoupí u konkurence? No tak ať nakoupí, vždyť se to tomu obchodu vyplatí naprosto minimálně, zaplatí Heurece mnohem více za kliky a ještě přijde o marži za nulové dopravné. Výsledek = buď bez zisku, nebo jenom s mírným ziskem. Jediný kdo tedy skutečně vydělá je Heureka a zákazníci.
Vyplácí se e-shopům doprava zdarma?!? Pak nevidím jediný důvod, proč by nezasílali zboží STÁLE zdarma !!! Pokud jako oslové skočí vždy jednou v roce na akci nějakého jiného podnikatele (nyní Heuréky), pak to nemají v hlavě v pořádku. Buď se mi prodej s dopravou zdarma vyplácí = pak prodávám stále s dopravou zdarma, nebo jsem totální osel a dobrovolně v Den dopravy pracuji ve prospěch někoho jiného, kdo si tuhle akci vymyslel = Heuréka. Připadá mi to jako akce Prvomájový průvod = někdo něco vyhlásí, všichni brblají, ale jako oslové jdou v řadě za sebou a ani neví proč.... Buď posílejte pořád zdarma, nebo ať posílá zdarma Heuréka! Sedět jen u počítače a řehtat se tomu, jak ti oslové jdou v mém průvodu a hází mi peníze do pokladničky, je typické České podnikání !!! A že je to "dobrá reklama"? Totální nesmysl - jen se podívejte, kolik zákazníků, kteří nakoupí s touhle slevou, se Vám vrací = ani jeden. Všichni hledají jen slevy a je jim totálně šumafuk, kde co koupí.. Hlavně, že je to levnější. Takže z toho vyplývá jediné - pokud se Vám doprava zdarma vyplácí, prodávejte tak stále. Jinak jste padlí na hlavu.... W.
Ona není jen černá a bílá (v tomto připadě zisk NEBO prodělek), ale i mnoho úrovní mezi tím. My jsme se jako e-shop do akce zapojili a to prodáváme nábytek, kde je dopravné x-krát dražší než u běžných věcí. Měli jsme tak na objednávkách většinou ještě mírný zisk, ale mnohem víc objednávek, takže výsledek zisku je stejný jako v jiné dny, kdy je objednávek méně a zisk na nich větší. Kdybychom dělali dopravu zdarma nonstop jak tady nesmyslně navrhujete, tak máme stále nízký zisk i nízký počet objednávek (protože teď před vánocemi lidi na den dopravy zdarma slyší, ale v jiném období bychom nejspíš zkrachovali).
Příští rok se už asi nezapojíme, protože takhle jak to dělá Heuréka to nemá žádny přínos, akorát si namastí kapsu ona. Až aspoň z části těch našich peněz udělá pořádnou reklamu v TV, bude na tom spolupracovat s e-shopama (ne jen diktovat podmínky) a bude termín který dává smysl (ne před vánocemi), tak se zase zapojíme.