V dnešním rozhovoru pro Hospodářské noviny nová Burešova místodržitelka a kámoška mastné huby Richterová prohlašuje, že nevidí žádnou možnost, jak vyvodit odpovědnost vůči úředníkům, kteří se podíleli na vydávání nezákonných zajišťovacích příkazů. Z toho lze usuzovat, že nevidí ani žádnou možnost jak postihnout ty osoby, které vydaly pokyn k doměřování na základě přislíbených odměn. Co dělá ten vypapanej pašík s růžovými brýlemi na Hospodářské komoře a jeho ukvičený stoupa Minčič? Nic, plácají hubou, teoretizují, ale aby žádali přísné potrestání všech, kteří na lynči spolupracovali nebo spolupracují, to ani nápad. To podnikatel ten musí dostat pokutičku i za to, že se špatně podívá na svého drába, protože už nebyl tři roky na očním. Žádná omluva, výmluva, žádná liberace, tam se ihned flastruje od počkání. Takže vážení - co je to za stát, kde jedni mají odpovídat i za špatné uprdnutí se do hlášení a druzí nemají odpovědnost ani za to, že při daňové kontrole zanechali lejno na zápraží kontrolovaného podnikatele? JE TOTO PRÁVNÍ STÁT, kterému platíte daně za to, aby tu právo fungovalo obousměrně anebo už jsme v nějaké nové DIKTATUŘE, kde vládnou psychopati a lidé bez jakékoli odpovědnosti? Můžete hádat, ale já říkám, že už je třeba něco začít dělat, protože ti, co jsou za to placení, NEUDĚLAJÍ JAKO OBVYKLE NIC.
Richterová lže, samozřejmě že je možné hnát úředníky k osobní odpovědnosti, je to side obtížnější ( a zdlouhavé ) protože nejprve musí poškozená firma či OSVČ prokázat, že vznikla škoda ( například na základě neprávem vydaného zajišťovacího příkazu ) a to na základně nesprávného úředního postupu ( dle z. 82/1998 ) konkrétní úřední osoby či úředních osob, následně, jakmile soud potvrdí příčinnou souvislost vzniku škody a nesprávného úředního postupu, přichází právě na řadu působnost paní Richterové jako šéfky GFŘ, která může zahájit s dotyčným úředníkem ( či poslat pokyn na jeho nadřízeného ) aby s ním zahájil kárné řízení a přijal kárné opatření ( dle § 89 SZ ) , kdy jedním z možností je vymáhat po dotyčném úředníku škodu, na základě odpovědnosti státního zaměstnance za škodu, bohužel odpovědnost zde kopíruje v podstatě Zákoník práce, tedy v kárném řízení může dostat úředník předepsanou náhradu za škodu, kterou způsobil neúmyslně do výše max. 4,5 násobku jeho platu. Pokud by však způsobil škodu z hrubé nedbalosti, tato limitace se neuplatní a ručí za škodu v celé výši. Pokud by nad to, bylo prokázáno, že způsobil újmu úmyslně, může to být kvalifikováno jako trestný čin ( zneužití pravomoci úřední osoby ) a předáno do působnosti policie.
Paní Richterové z GFŘ bych doporučil přečíst si Služební zákon, vše ostatní jsou nesmysly mající za cíl zametat pochybení pod koberec a nerozházet si úřednictvo finančních úřadů.