Podnikatelé, na které dolehne elektronická evidence tržeb, by měli zbystřit. Finanční správa spustila nový web, který kromě běžných základních otázek také definuje konkrétní harmonogram zavádění e-tržeb.
Nový web je k dispozici na adrese e-trzby.cz. Nejdůležitější záložkou je pak ta, která obsahuje informace pro IT a vývojáře. Právě v ní mohou podnikatelé získat informace o tom, jaký bude harmonogram postupného náběhu celého systému. Již v květnu, tedy měsíc po uveřejnění zákona ve Sbírce zákonů, bude k dispozici veřejná technická dokumentace pro zasílání evidovaných tržeb, včetně formátu a struktury datové věty a komunikačního rozhraní.
Již v červenci pak bude zahájen proces přidělování autentizačních údajů, včetně možnosti správy údajů o provozovnách a certifikátech na portálu Finanční správy. Zatímco termín přidělování autentizačních údajů je pevně stanoven zákonem, technická dokumentace se může zpozdit. Jedná se totiž o přibližně stanovený termín. Ten konkrétní Finanční správa ještě nezveřejnila, ani na nově dostupných stránkách.
Nový systém, ke kterému se budou muset podnikatelé povinní k e-tržbám připojit, chce Finanční správa koncipovat jako otevřený, jak po hardwarové tak i po softwarové stránce. Stále také platí, že zákazku na implementaci e-tržeb do již fungujících modulů ADIS Finanční správy bude zajišťovat za 50 milionů korun firma IBM, a to i přes nedoporučení pracovní skupiny, která byla zřízena v rámci Rady vlády pro informační společnost (RVIS).
Čtěte také: Neřešte #EET přímou zakázkou pro IBM, říká pracovní skupina rady vlády
Serveru Podnikatel.cz to nepřímo potvrdila Petra Petlachová, mluvčí Finanční správy: V této konkrétní záležitosti se zatím nic nemění,
řekla Petlachová.
Web obsahuje také řadu otázek a odpovědí, které Finanční správa vybrala z veřejné diskuze o EET. V případě jakýchkoli nejasností
a specifických dotazů mohou tazatelé vyplnit a odeslat tzv. „Kontaktní formulář“, na jehož základě následně obdrží od odborníků na systém odpověď,
uzavřela Petlachová.