O krachu chorvatské firmy EET One, a.s . server Podnikatel.cz informoval dříve. Více si přečtěte v článku První velký dodavatel #EET pokladních systémů končí. Je v insolvenci
Ač bylo klientům zkrachovalé firmy přislíbeno, že jsou a budou jejich citlivá data k podnikání zabezpečena, nestalo se tak. O svá data klienti zřejmě nadobro přišli. Informoval o tom server Seznam.cz.
Pokud sami nezálohovali, jsou bez dat
Společnost, která ve své propagaci skloňovala slova jako nejlepší zabezpečení dat, a proto i nejspolehlivější systém, veškeré informace neukládala na disk v pokladně, ale na internetové úložiště, které je po krachu společnosti nedostupné. Jediná cesta k datům je tak jen pro ty klienty, kteří informace zálohovali. Kromě tržeb jde i například o skladové hospodářství a další informace, ze kterých podnikatelé vyhodnocovali, jak se prodeje vyvíjely. A používali je i jako podklady pro výpočet DPH.
Jak informuje Seznam Zprávy, část dat je možné získat od finanční správy, ale jde pouze o odeslaná data o zaevidovaných tržbách.
Finanční správa poskytla 14denní bezsankční lhůtu
Na nepříjemný fakt reagovala také finanční správa, která klientům poskytla 14denní bezsankční lhůtu, ve které mají čas přejít k jinému dodavateli a začít znovu řádně evidovat. Finanční správa na vzniklou situaci pohlíží jako na poruchu pokladního zařízení, proto nebude těmto poplatníkům za porušení evidenční povinnosti po tuto dobu udělovat pokuty,
informovala už dříve Petra Petlachová, mluvčí Generálního finančního ředitelství.
Více čtěte v článku: Klientům E.E.T. One nehrozí 14 dní pokuty. Tržby ale musí evidovat offline