EAT24 je služba v USA na dovoz jídla z restaurací domů. Mají vlastní aplikaci do mobilních zařízení, která je celkem oblíbená. Facebook využívali zvláště na propagaci různých slev, recenzí restaurací, fotek, atd. Prostě klasický obsahový marketing pro sociální sítě, který jejich fanouškové opravu chtěli. Co si budeme říkat, tohle téma je prostě ideální pro sociální sítě. Jenomže poté, co Facebook stále méně a méně zobrazoval jejich obsah, fanouškům napsali otevřený dopis a svůj profil s více jak 70 tisíci fanoušky smazali.
Možná si říkáte, že to je šílenost. Přesně tohle napadlo i mě. Jenomže jakmile se přehnala bouře, kdy je někteří lidé podpořili, jiní byli naštvaní, že museli přejít na „neoblíbenou“ konkurenční sociální síť, spousta lidí slíbila, že si u nich už nikdy nic neobjednají, a o všem dokonce psala i CNN, se ukázalo, že to zas tak hrozné nebude.
Pokud si říkáte, že EAT24 nechtěli jen platit za reklamu, tak v jednom článku uvedli, že za rok 2013 investovali do Facebook reklamy přes 1 milion USD.
Také další značky ruší své profily
Zanedlouho po zrušení Facebook stránky se podělili o zajímavá čísla. EAT24 rozesílá newslettery 4× týdně. Před zrušením stránky měli průměrné množství přečtených emailů kolem 20 %. Po zrušení se toto číslo zdvojnásobilo. Dalším překvapením také bylo, že začali dostávat daleko více odpovědí na jejich newsletter.
Čtěte na Lupa.cz: Facebook půjde po značkách, které se „příliš propagují“ v příspěvcích zdarma
Samozřejmě také vzrostl počet odběratelů emailů. Lidé, kteří o zajímavý obsah stáli, si prostě našli způsob, jak být se svou oblíbenou značkou v kontaktu. Nutno podotknout, že EAT24 opravdu umí dělat dobrý online marketing a zná svou cílovou skupinu. A díky jejich kroku je následují další. Jak píše Matthew Barby, případ EAT24 inspiroval další značky, které se rozhodly také zrušit svůj profil na Facebooku. Stránku s 38 tisíci fanoušky zrušil například Copyblogger a odůvodnil to i zajímavými statistikami.
Firmy Facebook opravdu nepotřebují
Nevím, jak to Facebook udělal, ale nějak se mu povedlo nám vsugerovat, že která značka se na něm aktivně neprezentuje, jakoby nebyla. Zvláštní, že?
Příspěvek byl převzat se souhlasem autora z blogu 404m.com