To nemusí, ovšem připravuje se o zákazníky. Pokud hledám nějakou věc, která není nic zakázkového, speciálního, tak to prostě napíšu do heuréky, podívám se na jedné stránce bez zdržování, za kolik to mají eshopy kde obvykle nakupuju a na některém to objednám. Případně to ještě pro jistotu hodím do googlu, kdyby náhodou byla někde nějak výrazně lepší cena (v 99% případů není) a nemusím prolézat postupně několik eshopů.
Na druhou stranu souhlasím s tím, že Heuréka pro samotné obchodníky je už dost nenažraná, drahá a neumí doteď ani pořádně párovat produkty, aby jim ten stejný produkt nevyjel ve třech různých srovnáních.
Autor správně dokládá, že dostatečně známá firma nepotřebuje facebook pro svoji propagaci. Dostatečně známá firma s kvalitním produktem nepotřebuje dokonce ani SEO. I ten nejhloupější vyhledávač najde přece název firmy, pokud jej zadáte. Takže já to čtu takto: Poté, co za investicí 1 milion dolarů - to je tedy opravdu zbytečně moc - získala firma se zajímavým produktem zájem více než 70 000 fanoušků, z nichž většinu již dokázala tak jako tak konvertovat z fanoušků na uživatele, rozhodla se tento komunikační kanál opustit a nahradit podstatně lacinějším newsletterem. To je logické. Zřejmě z čirého nevděku se tak rozhodla učinit s hlasitým bouchnutím dveřmi namísto poděkováním za dobře odvedenou práci média. Facebook nemůže za nesmyslně vysokou cenu reklamy , která je zde uvedena, za to si může dodavatel sám. No a vám ostatním, zatím neznámým firmám, radím: Facebook je daleko nejlacinější cesta k tomu, jak rychle představit svůj slibný produkt a získat mu zájemce. Nepochybně je to především guerilla marketingový nástroj, který velká firma vlastně nepotřebuje. I když ... stále vyšší počet kontaktů a zpětných dotazů získaných přes čerstvě zaintegrovaného Messengera při stále hůř fungujcím emailu - já bych to zvážil i pro tu velkou firmu. A milion to rozhodně stát nemusí.
"Zřejmě z čirého nevděku se tak rozhodla učinit s hlasitým bouchnutím dveřmi namísto poděkováním za dobře odvedenou práci média." Nebylo to ono 'hlasite bouchnuti dvermi' dobre promyslenym tahem jak o sobe dat vedet zcela zadarmo? O tehle firme by se zde jen tezko psalo, kdyby FB podekovala. ;-)
Velka firma, napr. Siemens, by musela byt zcela dementni, aby si nedokazala zajistit kontakt s klienty sama bez potreby prostrednika.