Firma UPC dostala vánoční dárek, pokutu milion korun za lhaní svým zákazníkům

19. 12. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
Český telekomunikační úřad „nadělil dárek“ společnosti UPC v podobě milionové pokuty za klamání zákazníků. Firma garantovala ceny, které poté zvýšila.

Spočenost UPC Česká republika dostala od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) pokutu ve výši jednoho milionu korun za klamání zákazníků. Jak upozornil ČTÚ, jedná se o jednu z nejvyšších pokut, které úřad udělil. Rozhodnutí zatím není pravomocné.

Firmě UPC prý klesala výkonnost, vydělala však více

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

UPC dostalo pokutu 1 milion korun za klamání zákazníků.

Pokuta byla společnosti UPC udělena za to, že od září 2011 do září 2012 nabízela balíčky svých produktů s uvedením slibu „jedinečná cena, která platí napořád“. Od 1. ledna 2013 však firma přestala účtovat původní garantované ceny a místo toho zdražila. Podle úřadu se tak jednalo o nekalé obchodní praktiky. Prohřešek společnosti hodnotil úřad jako zvlášť závažný, jelikož uvedla v omyl spotřebitele, který je ve vztahu tou slabší stranou a nemá prostředky ani možnosti, jak se klamavému jednání aktivně bránit. Jedinou možností spotřebitele při nedodržení ujednaných podmínek smlouvy je odstoupení od této smlouvy, což je pro spotřebitele tou nejméně vhodnou s ohledem na nutnost zřizování nové služby, možné finanční zatížení např. při vracení zapůjčeného modemu a na časovou náročnost při změně smluvních vztahů u nového poskytovatele, doplnil Martin Drtina, mluvčí ČTÚ.

Firma se během správního řízení hájila, že musela zvýšit ceny kvůli rostoucím nákladům na energie a poklesu ekonomické výkonnosti. Podle úřadu by ale ani tyto skutečnosti kroky UPC neobhájily. Jak navíc zjistil ČTÚ, ceny elektrické energie v roce 2012 klesaly a ekonomické výsledky operátora byly v roce 2012 o 130 milionů korun lepší než v roce předchozím.

UPC má i další černé puntíky

Klamání spotřebitelů není jediným prohřeškem, kterého se firma v posledních letech dopustila. Před rokem dostala pokutu od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve výši 400 tisíc korun a zákaz ucházet se o veřejné zakázky na tři roky za to, že v jednom z výběrových řízeních uvedla nepravdivé reference. V polovině letošního listopadu se zase Ústavní soud ČR postavil za bývalého klienta společnosti UPC, který se dostal do sporu s inkasní firmou kvůli pokutě za nevrácení zapůjčeného modemu. 

Čtěte více na Lupa.cz: Informace o smluvní pokutě musí být přímo ve smlouvě, rozhodl ústavní soud

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).