Firmy chápou důležitost propojení podnikové strategie a IT, není to pro ně ale priorita

2. 12. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Tři čtvrtiny evropských firem se domnívají, že musí reagovat na změny na trhu, které způsobuje rozvoj informačních technologií. Pouze necelá pětina z nich je však přesvědčena, že v implementaci nových technologií dokáží předčít konkurenci. Vyplynulo to z analýzy společnosti McKinsey & Company.

Jak tvrdí společnost Cisco, která průzkum iniciovala, firmy by se měly hlavně zaměřit na větší propojení informačních technologií s podnikovou strategií. Existuje početná skupina ředitelů firem, kteří stále považují informační technologie a interní IT oddělení jen jako administrativní zázemí pro jejich činnost, namísto toho, aby je vnímali jako podpůrné nástroje pro dosažení konkurenční výhody, naplnění podnikové strategie a budoucí růst, říká Alexander Winkler, generální ředitel společnosti Cisco Systems Česká republika.

Studie také uvádí, že navzdory tomu, že 71 % respondentů podporuje vyšší spojení mezi podnikovou strategií a informačními technologiemi, pouze 27 % to považuje v současnosti za aktuální v jejich firmě. Jedním z prvních kroků na cestě většího propojení IT a byznysu by mělo být rozšiřování ekonomického vzdělání IT ředitelů, které by mělo být spojeno s předáním větší odpovědnosti i pravomocí, uzavírá Alexander Winkler.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).