Tři čtvrtiny evropských firem se domnívají, že musí reagovat na změny na trhu, které způsobuje rozvoj informačních technologií. Pouze necelá pětina z nich je však přesvědčena, že v implementaci nových technologií dokáží předčít konkurenci. Vyplynulo to z analýzy společnosti McKinsey & Company.
Jak tvrdí společnost Cisco, která průzkum iniciovala, firmy by se měly hlavně zaměřit na větší propojení informačních technologií s podnikovou strategií. Existuje početná skupina ředitelů firem, kteří stále považují informační technologie a interní IT oddělení jen jako administrativní zázemí pro jejich činnost, namísto toho, aby je vnímali jako podpůrné nástroje pro dosažení konkurenční výhody, naplnění podnikové strategie a budoucí růst,
říká Alexander Winkler, generální ředitel společnosti Cisco Systems Česká republika.
Studie také uvádí, že navzdory tomu, že 71 % respondentů podporuje vyšší spojení mezi podnikovou strategií a informačními technologiemi, pouze 27 % to považuje v současnosti za aktuální v jejich firmě. Jedním z prvních kroků na cestě většího propojení IT a byznysu by mělo být rozšiřování ekonomického vzdělání IT ředitelů, které by mělo být spojeno s předáním větší odpovědnosti i pravomocí,
uzavírá Alexander Winkler.