Firmy mají nedostatek obchodních zástupců

4. 4. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Poptávka po obchoddních zástupcích roste. Firmy mají problém s obsazováním těchto pozic ve všech odvětvích. Nedostatek vhodných kandidátů je především u specializovaných seniorských pozic, tedy o obchodníky s praxí tří a více let.

Velký problém najít kvalitní obchodníky mají firmy, které prodávají sofistikované produkty, třeba jiným firmám – segment B2B. Je to patrné u obchodníků s elektřinou. Mluvčí firmy ČEZ Ladislav Kříž uvádí, že kvůli vysokým nárokům ze 60 lidí v konkurzu vyhoví jen jeden. Málo obchodníků s energií má i Czech Coal. Obchodníky vysávají banky. Ty v posledních letech dramaticky měnily náplň práce lidí na přepážkách. Úředníci se už neuplatní jen sezením za stolem, musejí zákazníkům produkty sami nabízet. Přesto i finanční domy mají s tímto personálem problém. Bankéři se shodují, že po proškolení se skutečně uplatní jen necelá třetina lidí.

Zdroj: E15

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).