Agentury, které se zabývají výzkumem trhu a veřejného mínění v České republice, zvýšili loni svůj obrat na 1,98 miliardy korun. Oproti roku si tak polepšily o deset procent. Pro ČTK to uvedl výkonný ředitel Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR Stanislav Zahradníček.
Tempo růstu obratu bylo o procento vyšší než ve srovnání let 2005 a 2004. Údaje SIMAR zpracovalo na základě podkladů od 19 významných českých agentur, členy sdružení je 13 z nich.
Nejvyšší obrat ze členů SIMAR měla loni podle dubnových údajů společnost GfK Praha. Její obrat se pohybuje mezi 240 až 260 miliony korun. Druhá je IPSOS-Tambor, jejíž obrat spadá do rozmezí mezi 140 až 160 milionů korun, třetí pak Millward Brown. Jeho obrat byl mezi 120 až 140 miliony korun.
Zdroj: ČTK