Firmy navzdory krizi investují více peněz do bezpečnostních technologií

8. 1. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

I přes pokračující finanční krizi firmy stále více investují do bezpečnostních informačních technologií a častěji zavádějí mezinárodní standardy informační bezpečnosti. Vyplynulo to z výzkumu informační bezpečnosti, který uskutečnila společnost Ernst & Young v roce 2008.

Průzkumu se zúčastnilo zhruba 1 400 předních manažerů z více než 50 zemí světa. Podle valné většiny dotázaných by bezpečnostní nehoda měla dopad především na dobré jméno a značku firmy. Pokles výnosů by podle respondentů nebyl tím hlavním problémem. Sankce ze strany regulační úřadu se pak obává nejmenší podíl manažerů.

Vybudování dobré značky a pověsti trvá roky, avšak k jejich vážnému poškození nebo zničení může dojít díky jedinému bezpečnostnímu incidentu. Jakýkoliv případ porušení bezpečnostních pravidel navíc přitahuje zvýšenou pozornost médií, což ještě více podpoří negativní dopad těchto selhání na dobré jméno společnosti, komentoval Jan Fanta, partner oddělení podnikového poradenství a řízení rizik Ernst & Young.

Navzdory současné ekonomické situaci řada firem stále více investuje do bezpečnosti informačních systémů a přijímá mezinárodní bezpečnostní standardy. Více než dvě třetiny dotazovaných respondentů má ve svém systému obsažené kontrolní mechanismy na ochranu osobních údajů. Čtěte více: Trendy v internetové bezpečnosti.

V předcházejících letech jsme zaznamenali v oblasti bezpečnosti informačních systémů příznivý vývoj, význam informační bezpečnosti rok od roku roste. Stále však existují některé klíčové oblasti jako například nebezpečí útoku zevnitř, otázky mlčenlivosti a vztahy s třetími stranami, na které je třeba ještě více zaměřit pozornost a investovat do nich, zhodnotil současnou situaci Jan Fanta.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).