Citibank: Malé a střední podniky neumějí naplno využívat nabídku bank

24. 6. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

České malé a střední podniky (MSP) plně nevyužívají nabídek bank k optimalizaci svých firemních financí. Dvě třetiny z nich tak nenakládají se svými finančními prostředky efektivně. Vyplývá to z výsledků výzkumu agentury Ipsos Tambor a klientských průzkumů CitiBusiness Monitor.

Polovina firem už podle statistik Českého statistického úřadu pocítila dopad hospodářské krize. Podle výsledků výzkumu se s poklesem zakázek a objednávek potýká 41 % firem z tohoto segmentu. Tomu firmy přizpůsobily své chování: dvě třetiny z nich začaly přísněji kontrolovat náklady, polovina zvýšila prodejní aktivity a 42 % omezilo nábor zaměstnanců nebo v horším případě přistoupila k propouštění.

Jak dále vyplývá ze zjistění CitiBusiness Monitoru, české malé a střední podniky mají značné rezervy ve volbě vhodné struktury bankovních služeb a produktů, která by odpovídala skutečným potřebám firmy a ušetřila by ji placení zbytečných bankovních poplatků. Firmy také často neumějí správně využívat provozní i investiční financování. Jejich výše a načasování by vždy měly respektovat skutečnou potřebu firmy, což v důsledku znamená ušetření na nadbytečných úrocích či rezervačních poplatcích. Firmy by měly také více omezovat kurzová rizika a to pomocí nástrojů pro zajištění kurzů a výhodnou směnou finančních prostředků, doplnil Marek Potoma, ředitel divize Local Commercial Bank české pobočky Citibank.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).