Malé a střední podniky považují v naprosté většině odpovědné chování za velmi důležité. Vyplývá to z výzkumu Sdružení Business Leaders Forum, který zkoumal mezinárodně znávané standardy společenské odpovědnosti firem (CSR). Více než 97 procent firem odpovědělo, že pro ně je odpovědné chování důležité.
Téměř devadesát procent firem realizuje alespoň jednu aktivitu CSR směrem k zaměstnancům. Tady se podle autorů projektu projevuje zejména u pražských podnikatelů skutečnost, že zápasí s nedostatkem kvalitních zaměstnanců a o to více se tedy snaží ty, které mají, udržet.
Z průzkumu mezi malými a středními podniky v tuzemsku vyplynulo, že čím menší firma je, tím nižší je i znalost pojmu CSR. Navíc srovnání znalostí pražských a mimopražských firem dopadlo v neprospěch těch fungujících mimo metropoli. Naopak mimopražské podniky kladou větší důraz na aktivity firem k prostředí, v němž působí. Ty mají překvapivě také větší zájem o podporu uplatňování znevýhodněných skupin. Pražské firmy žijí v anonymnějším prostředí a mají menší možnost jeho přímého ovlivnění. Větší důraz kladou na vzdělávání a spolupráci s neziskovým sektorem.
Průzkumu se zúčastnilo 252 firem, 65 procent z nich tvořily malé podniky, 23 procent střední a dvanáct procent velké. Většinu tvořili mimopražští respondenti, na které připadlo 76 procent. Více než polovina firem (51 procent) působí pouze v České republice, ostatní jsou mezinárodně operující podniky.