Firmy už nabírají brigádníky na vánoční prodeje, shánějí je i e-shopy

6. 10. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační orázek. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační orázek.
Vánoce přicházejí, alespoň pro mnohé z českých firem, které již s předstihem musejí shánět sezónní pracovníky.

Vánoční svátky s sebou nesou i sezónní nárůst prodejů a k jejich hladkému odbavení přispěje i mnoho brigádníků.

Nejvíce jich v současné době shánějí firmy z potravinářské výroby, tiskárny, logistické firmy a podnikatelé, kteří se orientují na rychloobrátkové spotřební zboží.

Zájem o brigády mají studenti i lidé, kteří se nechtějí dlouhodobě vázat

Větší počet sezónních pracovníků přijmou na Vánoce i e-shopy. Souvisí to se stále větší oblibou nákupu vánočních dárků přes internet.

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví
PhDr. Dagmar Kučerová
mzdový poradce

Zájem o brigády mají studenti ale i lidé, kteří nechtějí uzavřít dlouhodobou spolupráci a chodí jen na brigády. Předvánoční brigádu vyhledávají i ti, kteří ji mají jako doplněk ke své stálé práci. Další uchazeči vnímají tyto pozice jako příležitost ukázat se zaměstnavateli a získat trvalou práci, uvádí Tomáš Surka, ředitel personálně-poradenské společnosti McROY Czech.

Čtěte více: Zaměstnávání studentů z Evropské unie i ciziny

Letos bude nedostatek brigádníků, dostanou díky tomu vyšší odměnu

Ten zároveň upozorňuje, že letošní sezóna se bude potýkat s nedostatkem pracovníků. Uchazečů o sezónní práce bude letos velmi málo. Souvisí to s aktuálně nízkou nezaměstnaností. A studenti nejsou podle Tomáš Surky řešením. Chtějí totiž pracovat pouze v některých dnech.

Čtěte také: Výhodná práce brigádníků. Opravdu se podnikatelům vyplatí?

Díky větší poptávce firem se brigádníci budou moci těšit na vyšší výdělky než v loňském roce. V Praze je možné si vydělat i více než 150 korun za hodinu včetně bonusů.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).