Každý produkt, který je v e-shopu nabízen, musí obsahovat jasné informace o tom, jaké jsou jeho vlastnosti, jako je velikost, barva, použití a spoustu dalších důležitých parametrů. Neměla by chybět ani fotografie. Právě to je jediným vodítkem, které pomáhá vytvořit zákazníkovi představu o zakoupeném zboží. Pokud jsou informace nepravdivé, nebo snad zavádějící, množí se reklamace a stížnosti. Zákazník je ale v právu.
Čtěte také: 5 věcí, které zákazníka odradí od koupě v e-shopu, ačkoli už má zboží v košíku
Jednou z nejzásadnějších věcí na možnosti nákupu na internetu jsou fotografie. Ty by v žádném případě neměly být pouze ilustračními. S tímto argumentem majitel e-shopu neobstojí. Obrázky o produktech by měly být reálné: Internetoví prodejci poutají pozornost zákazníků pestrobarevnými fotografiemi výrobků z různých stran. Problém je, že prodejci v obchodních podmínkách často význam fotografií popírají a označují je za ilustrační,
popisuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.
Rozčarovaný zákazník e-shopu, který do svých rukou dostává něco, o čem měl jinou představu, se může bránit. Do 14 dnů od zakoupení má možnost zboží vrátit a tím odstoupit od smlouvy. A to nejen tehdy, pokud zboží neodpovídá popisu a obrázku, který je uveden na internetu. Z tohoto práva však existují výjimky, tady se pak využívá možnosti reklamace.
Mohlo by vás zaujmout: Inspirujte se k větším výdělkům u bezchybných e-shopů
Nejen pravdivost obrázku, ale i její kvalita hraje roli
Při nákupu na internetu je fotografie zásadním vodítkem. Pravdivost a reálnost vyfoceného je jedna z nejdůležitějších věcí. Velkou roli hraje ale také kvalita fotek. Tu by neměli provozovatelé e-shopu podceňovat.
Jak na daň z příjmů?
Přečtěte si daňový speciál, který poradí jak na daň z příjmů věcí krok za krokem.
Pokud to někdo se svým e-podnikáním myslí vážně, měl by vyhledat profesionálního fotografa. Fígle z tutoriálů domácího focení na Youtube tak nějak fungují, ale pro vytvoření opravdu kvalitní produktovky je potřeba nejen vybavení v hodnotě stovek tisíc, ale hlavně dlouholetá zkušenost a talent,
říká Slávek Sekanina ze společnosti BROSTUDIO a David Makovský z Atin Studia dodává: S produktovou fotografií je to stejné jako s ostatními nástroji online marketingu. Na určité úrovni si člověk vše dokáže spravovat svépomocí, ale pokud chce v podnikání růst, tak dříve nebo později bude potřebovat pomoc od profesionála.
Jak na kvalitní fotografie, které pozvednou váš e-shop, se dočtete v článku, který jsme na serveru Podnikatel.cz publikovali již dříve: Podrobný manuál, jak si vytvořit produktovou fotku. Pomůže vám navýšit zisk