Česká asociace franchisingu připravila pro začínající podnikatele a zájemce o franchising Dny otevřených dveří franchisových konceptů. Všichni zájemci o franchising se mohou seznámit nejen s provozovnami, produkty nebo službami, které franchisové koncepty nabízejí, ale také se zázemím a podporou, kterou svým franchisantům poskytují či dokonce s podmínkami franchisových smluv.
Poskytnutí franchisingové licence také rozhodně neznamená, že podnikatel založí ruce do klína a bude za licenci jen inkasovat peníze. Naopak, i pro něj s tím souvisí nová zodpovědnost a nové povinnosti vůči jeho novým obchodním partnerům. Dále je nutné si uvědomit, že tato forma podnikání není zcela svobodná. Podnikatel musí počítat s tím, že bude pod neustálým dohledem, nebude moci rozhodovat o vizuálu nebo stylu svého podniku.
Řada lidí si stále neuvědomuje, že franchisa je jen hozená rukavice, kterou je po zvednutí nutné také oprašovat a vracet původnímu majiteli s pokorou.
Plus je v tom, že podnikatel nemusí nic řešit, minus ale v tom, že také nemůže nic podstatného změnit. Je proto třeba vybírat značku, se kterou se podnikatel opravdu ztotožní a přistupovat na smlouvu, která přináší smysluplné povinnosti, které je žadatel ochotný akceptovat a plnit. Je nutné počítat i s tím, že franchisingový podnik bude profitovat nebo naopak ztrácet společně s celou sítí a mateřskou základnou. Přesto se není čeho obávat. Franchisa znamená pro podnikatele o 80 % menší riziko krachu, než je běžný průměr. Ziskovost i návratnost investice je většinou nad průměrem oboru.
Seznámení podnikatelů s komplexními podmínkami franchisingu je nejdůležitějším krokem a předpokladem úspěchu podnikatelů. Ve světě je podnikání formou franchisy velmi oblíbené a rozšířené a mnoho drobných zahraničních podnikatelů zná výhody i nevýhody franchisingu dokonale. Našim cílem je ukázat českým podnikatelům jak silné, tak slabé stránky franchisingu, aby se rozhodli, která forma podnikání je pro ně ideální,
říká Petra Ritschelová, výkonná manažerka České asociace franchisingu.
Nové příležitosti právě přicházejí
Česká asociace franchisingu například už během března evidovala 20 zájemců o podnikání formou franchisy pod značkou rostlinné kosmetiky Yves Rocher. Nyní se zájemci vedeme jednání o uzavření smlouvy – franchisové licence, seznamujeme uchazeče s provozem prodejen Yves Rocher, podmínkami spolupráce, ale i kapitálovými předpoklady pro vstup do tohoto typu podnikání,
uvádí Lenka Křížová, specialistka na franchising Yves Rocher.
Další koncepty budou zájemcům nabídnuty na už zmíněných Dnech otevřených dveří. Jen pro ilustraci nabízíme krátký přehled značek:
Business for Breakfast
Koncept sítě privátních a podnikatelských klubů pro malé a střední podnikatele otevírá nové tři franchisové příležitosti pro České Budějovice, Plzeň a Pardubice. V Plzni a Pardubicích prozatím fungují vlastní kluby BforB, které mohou být zajímavou investiční příležitostí nejen pro začínající podnikatele. Jejich kluby svým unikátním konceptem vytváří prostředí, ve kterém mohou podnikatelé získat nové kontakty, obnovit vztahy s bývalými zákazníky, získat nové zakázky nebo nadstandardní informace z rhu.
Náš GRUNT
Provozovatel kamenných obchodů s farmářskými potravinami otevřel během tříletého provozu už 25 prodejen. Potvrzuje tak zájem spotřebitelů o kvalitu potravin a růst trhu v tomto segmentu. Firma vznikla jako první ucelený koncept v České republice a aktuálně provozuje nejširší síť prodejen s farmářskými produkty. Zájem zákazníků i provozovatelů prodejen, které fungují na bázi franchisy, umožnil rychlý růst sítě.
NATURHOUSE
Jen v loňském roce bylo otevřeno 25 franchisových poboček této společnosti, která se úspěšně rozvíjejí, a počet klientů přesáhl 61 000. Podařilo se nám zavést nové jídelníčky a výrobky, další služby a informace, které klient získává zdarma. Mezi naše další činnosti patří čtvrtletní vydávání úspěšného časopisu Peso Perfecto a vytvoření kuchařky Naturhouse s lehkými a chutnými recepty,
vyjmenovává příklady aktivit Jan Gonda, držitel licence NATURHOUSE a prezident České asociace franchisingu. Nově franchisový koncept pořádá odborné semináře pro asistentky, dietoložky a franchisanty.
MARVEL mobilní domy
Marvel je Vám blíž než kdykoli jindy, takové bylo motto jarín marketingové kampaně. V praxi to znamená, že až do července naleznou zákazníci vzorové mobilní domy nejen v šesti prodejních centrech firmy, ale také před sedmi hobbymarkety OBI. Za necelé první 4 týdny trvání kampaně navštívilo vzorové domy více než 7 000 lidí.