Úřad, pokud tím myslíte finanční úřad, ten žádnou kopii nevyžaduje a nevyžadoval. Pokud jde o zaměstnance a tento si vyžádá Prohlášení poplatníka daně z příjmu ze závislé činnosti, pak mzdové účetní nebo personalistce - tomu, kdo je k tomuto pověřen zaměstnavatelem - předloží všechny originály dokladů k nahlédnutí a ověření skutečnosti, kterou prohlašuje a ke které žádá o daňovou slevu. Mzdová účetní ověří předložené skutečnosti. Poplatník - tedy v tomto případě zaměstnanec v "prohlášení" dále prohlašuje, že si je vědom povinnosti všechny změny, které mají vliv na výpočet daně oznámit, tedy udělat změnu v Prohlášení. Mzdová účetní nikdy neměla právo si kopírovat např. rodný list dítěte nebo občanský průkaz. Měla za povinnost tyto skutečnosti ověřit. Při daňové kontrole vyzve úředník finančního úřadu poplatníka, aby všechny skutečnosti prokázal kontrole.
Nikdy jsem nedovolila mzdové účetní, aby si kopírovala můj občanský průkaz, nebo moji platební kartu, nebo úmrtní list manžela, rodný list dítěte. Když se jedna vztekala, tak jsem ji vyzvala, ať mi ukáže v zákonu, že toto je mojí povinností. Nebylo a není. Žádný "úředník", jak vy píšete, když jsem podávala sama za sebe daňové přiznání si také nikdy nic nekopíroval. Ověřil to, co jsem předložila a napsal: ověřeno, datum, podpis. Následná kontrola má právo si vyžádat tyto doklady znovu. Ale žádné kopírování. To si vymýšlejí takové ty starší, hodně opatrné ženy, které si říkají "mzdová účetní".
Jedna mzdová účetní kdysi chtěla i potvrzení o tom, že zaměstnanec požádal o slevu na děti. Nikoliv, že on tu slevu nepobírá, ale že ji pobírá.