Průzkum na trhu práce: Generační rozdíly podněcují produktivitu

1. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Z mezinárodního průzkumu na trhu práce, který provedla společnost Kelly Service, vyplynulo, že různé generace preferují odlišný způsob komunikace a odměňování na pracovišti. Společnost hledala odpovědi u tří věkových skupin – u Generace Y (18 – 29 let), Generace X (30 – 47 let) a u tzv. Babyboomers (48 – 65 let).

Podle odpovědí téměř 100 000 respondentů z 34 zemí světa včetně České republiky vyšlo najevo, že všechny věkové skupiny komunikují raději přímou cestou. U Generace Y se navíc do popředí sune i tzv. instant messaging (komunikace přes internet, například ICQ, Skype). Netradiční odměňování jako například profesní tréninky či pracovní volno vyžadují spíše starší lidé. Generace Y se spokojí s finančním příspěvkem.

Věkové rozdíly na pracovišti také mohou podle Lindy Larsson, Director of Operations společnosti Kelly Services pro Českou republiku, vést k neshodám. Když jsou ale rozdíly mezi věkovými skupinami správně využívány a řízeny, mohou do oblasti kreativity a produktivity přinést řadu významných stimulů. Spíše než tuto různorodost potlačovat, měl by ji dobrý zaměstnavatel využít a umožnit tak průchod neotřelým nápadům a novým přístupům k práci a podnikání, dodává.

Průzkum potvrzuje slova Lindy Larsson. 38 procent českých respondentů se totiž vyjádřilo, že mezigenerační rozdíly jsou pro pracovní prostředí přínosem a zvyšují produktivitu. Proti tomu se staví 16 procent Čechů, kterým rozdíly ve věku narušují produktivitu. 28 procent dotazovaných nevidí v generačních rozdílech na pracovišti žádný zvláštní přínos.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).