Globus a Lidl jdou do e-shopů. Co konkrétně nabídnou?

12. 5. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Lidl.cz
Ilustrační obrázek
Česká e-commerce přivítá už brzy dva nové hráče. Ti přicházejí z maloobchodní sítě a už dopředu ohlašují, jaké mají plány do budoucna.

Maloobchod v Česku kvete. Úspěšné značky stále rozšiřují počet kamenných prodejen. Na druhou stranu si však všímají záliby Čechů v nákupech online. 

Do české e-commerce proto vstoupí již brzy dva velcí hráči. Globus a Lidl. Oba řetězce si chtějí ukrojit z nakupování na internetu velký díl. Globus startuje opatrně s prodejem vín, za to Lidl se už připravuje na výstavbu obřího logistického centra v Plzni.  

Se zahájením jeho provozu počítáme během podzimu letošního roku, potvrdila serveru Podnikatel.cz mluvčí Lidlu Zuzana Holá. Stavba samotného logistického centra bude předcházet spuštění e-shopu, jehož start se plánuje až na první čtvrtletí roku 2017. 

Základem e-shopu Lidlu bude především spotřební zboží. To s úspěchem prodává i mateřský Lidl v Německu. Tamní e-shop nabízí kromě zboží z akčních týdnů, dostupných v kamenných prodejnách, také například elektroniku či nábytek, který je k dispozici pouze online. 

Nová prodejna Lidlu v Berouně a německý e-shop

Zajímavostí je, že u německého Lidlu lze se slevou koupit i oblíbené značky mobilních telefonů jako je například iPhone od společnosti Apple. Sportovci zase uvítají speciální microsite, která nabízí přehledně vybrané sportovní zboží. 

V případě plného provozu počítá Lidl až s 1200 novými pracovními místy pro logistické centrum v Plzni, píše Lupa.cz

Zda podobné zboží nabídne i český Lidl, nechtějí jeho zástupci zatím komentovat, jedním dechem však dodávají, že zákazníci se mohou těšit na veškerou nabídku spotřebního zboží, které je již nyní dostupné v kamenných prodejnách. Čerstvé potraviny zatím česká pobočka Lidlu nabízet nebude. Lze však očekávat, že v v nabídce se objeví trvanlivé potraviny stejně jako je tomu i u německého vzoru: Každá země má však nabídku postavenou trochu jinak, celková nabídka se například od té německé může lišit, doplnila Holá. 

Globus si otestuje logistiku na prodeji vín

Druhý řetěz Globus pak nabídne zákazníkům e-shop nejdříve v podobě vinotéky. Spuštěn by měl být již toto léto. Vybrané víno zákazník vloží do elektronického košíku a při potvrzení nákupu si vybere ze tří možností. Víno si pak vyzvedne v jednom z 15 hypermarketů Globus, nechá si ho doručit až domů nebo využije některého z výdejních míst externích partnerů, řekl Bronislav Matyšek, vedoucí vývoje nových kanálů Globus.

Globus si prodejem vín online otestuje svoji logistiku tak, aby v budoucnu mohl nabídnout i prodej například čerstvých potravin. Tomu však bude předcházet nabídka potravin trvanlivých. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Oba řetězce rozšíří i počet svých prodejen

Globus se kromě e-shopu vrhá také na rozvoj maloobchodní sítě. Chce být zákazníkům blíže, proto v současné době pracuje na konceptu menších prodejen. Také ty však budou obsahovat i vlastní restauraci, která je v případě velkometrážních prodejen velmi populární. 

Lidl naopak bude dál rozšiřovat síť svých poboček. I když se bude jednat už pouze o mírný nárůst, ruku v ruce s tím se budou současné prodejny převlékat do nového kabátu. Co se prodejen týče, připravujeme modernizaci a redesign interiéru několika desítek stávajících prodejen a také výstavbu několika prodejen podle nového konceptu, který jsme představili v prosinci minulého roku v Berouně, uzavřela Zuzana Holá, mluvčí Lidlu. 

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).