Golf se za poslední léta stává v České republice velmi oblíbeným sportem jak u mužů, tak u žen. Pokud vezmeme naši zem, co se týče na počet golfových hřišť, máme jich nejvíce postavených oproti zemím z východní Evropy. V nynější době se chce náš golf posunout dále do Evropy pod názvem Czech republic – The Golf Republic. Čtěte více: Golf – novodobá psychická relaxace. Velikou překážkou je v tuto chvíli dle agentury CzechTourism ochuzená spolupráce cestovního ruchu s golfovými hřišti. Mnozí provozovatelé golfových hřišť si neuvědomují, že pouze nestačí nabízet golfistům službu golfu, ale také je nalákat společně golfem i s jinými aktivitami. Aby se tato vize posunula vpřed, je třeba, aby spolu intenzivněji spolupracovali ubytovatelé, dopravci a další subjekty, informuje Hospodářská komora ČR.
Podle agentury CzechTourism, která zpracovala podrobnou analýzu webových stránek všech 73 provozovatelů golfových hřišť a rezortů, vyplývá, že ne všichni, co provozují golfová hřiště si neuvědomují, jak by měli nalákat zahraniční turisty. 59 procent provozovatelů nabízí na svých webových stránkách ubytování buď v hotelech, nebo ve vlastních klubových zařízeních. Horším číslem je 37 procent provozovatelů, kteří se ani nepokouší navázat komunikaci s golfovými hráči z ciziny. Ještě překvapivější však je fakt, že provozovatelé – ač umístěni v atraktivní lokalitě – toho nevyužívají a nelákají prostřednictvím svých stránek na přírodní či kulturní krásy v okolí. Přitom je kulturní dědictví Česka a množství historických památek hlavní devizou českého golfového trhu,
řekla Denisa Čermáková, koordinátorka golfového turismu v agentuře CzechTourism.
Podle analýzy vyšly s nejvšestranější internetovou prezentací tyto golfové kluby:
- Prosper Golf Club
- Čeladná Golf Club Sokolov
- Golf Club Hluboká nad Vltavou a Nová Amerika Country Club v Jaroměři