Google potlačuje weby bez originálního obsahu a nacpané reklamou

16. 2. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Google změnil vyhledávací algoritmus a znevýhodňuje weby s velkým množstvím reklam. Podle vyhledávače jde o ochranu uživatelů. Ověřte si, jak je na tom váš web.

Po měsíci od spuštění změn ve vyhledávání nejrozšířenějšího fulltextu Google.com se už se začínají objevovat první výsledky. Google totiž nově znevýhodňuje weby bez originálního obsahu a s velkým množstvím reklam. Vyhledávač totiž změnil vyhledávací algoritmus tak, že nyní zkoumá rozložení stránky a ve vyhledávání znevýhodňuje weby s větším množstvím reklam, bannerů a komerčního obsahu. Upřednostňuje přitom stránky, které mají nad přehybem více originálního obsahu.

Zmíněné vylepšení výsledků vyhledávání na základě zpětné vazby od uživatelů jsme veřejně oznámili již v lednu, tudíž není novinkou. Změna ovlivní méně než 1 % vyhledávání globálně, ale ještě důležitější je, že jde o ochranu uživatelů před irelevantním obsahem, říká pro server Podnikatel.cz Janka Zichová,Commu­nication & Corporate Affairs Manager Google Czech Republic & Google Slovakia. 

Může jít podle ní například o weby, které originální obsah nemají, pouze jej agregují a pomocí online reklamy (například využitím Google AdSense) následně zpeněžují. Zároveň mají majitelé webových stránek a webmasteři k dispozici všechny důležité informace a nástroje, jak si se změnou poradit. Místo analyzování algoritmu se stačí zaměřit na to, aby webová stránka měla kvalitní originální obsah, o který uživatelé stojí, dodává Janka Zichová.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Co chce uživatel, Google najde

Ani podnikatelé však nevnímají změnu jednoznačně negativně. Pozitivní je, že je zde vidět další posun k vylepšení algoritmu ve smyslu: co chce uživatel, to Google najde. Tedy snaha co nejvíce nabízet uživateli kvalitní obsah na zadanou frázi, klíčové slovo, uvádí Martin Vinš, hlavní SEO analytik společnosti Effectix.com, a radí, jak se mají weby, kterých se penalizace dotýká, se změnou vypořádat. Musí reklamy odstranit, respektive redesignovat stránku tak, aby upřednostňovala jiný obsah před reklamami. Následně je třeba počkat, až Google web opět zaindexuje, což může proběhnout až v horizontu několika týdnů.

Negativní dopad na Google AdSense?

Podle Vinše však může změna algoritmu také negativně ovlivnit příjmy samotného Googlu vázané na systém Google AdSense, respektive finanční výsledky AdWords. Ze změny budou benefitovat zejména uživatelé a  kvalitní weby s originálním obsahem, o který mají uživatelé zájem, komentuje to pouze v obecné rovině Janka Zichová. 

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).