Google rozšiřuje možnosti adresáře firem, nově nabízí především analytické nástroje

3. 11. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Google útočí na konkurenční firemní adresáře. Přináší bezplatný nástroj tzv. Přehled, který nabízí informace o vyhledávání záznamů firmy ve vyhledávači Google i na Mapách Google. Přehled nabízí i data o trendech a uživatelích.

Zejména pro menší firmy je funkce Přehled jednoduchý a rychlý nástroj, jakým dát o sobě vědět, získat základní analytické informace zdarma a pochopit tak procesy vyhledávání, které usnadní další podnikatelské rozhodování nebo inspirují k novým nápadům, říká Daniel Nohel, Industry Sales Manager českého Googlu. Ten doplnil, že pro registrované záznamy existují data zatím za posledních třicet dnů. Později však budou nové informace přidávány každý den.

Google navíc svůj adresář firem propojil s novou službou Street View, pomocí které uživatel vidí mapy v panoramatických fotografiích, které tak zobrazují hledané místo na mapě v reálném zobrazení. Je-li místo, kde se společnost nachází (a je zaregistrované na Mapách Google), zmapované pro Street View, objeví se při zobrazení informací o hledané společnosti možnost na něj přepnout. Uživatel tak vidí danou restauraci, obchod či sportovní klub přímo ve Street View, informuje Google.

Bezplatnou registraci do firemního katalogu Firmy.cz nabízí i přímá konkurence Googlu český vyhledávač Seznam.cz. Ten rovněž nabízí propojení firemních údajů s informacemi na mapách.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).