Názor k článku Heureka.cz poslala na provozovatele malého eshopu právníky kvůli sporu o recenze od Patrik Chrz - Umožnit zákazníkům se svobodně vyjádřit, dokonce na místě,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2013 5:56

    Patrik Chrz

    Umožnit zákazníkům se svobodně vyjádřit, dokonce na místě, kde nemám možnost to jakkoliv cenzurovat vyžaduje odvahu a nutnost se smířit tím, že některá hodnocení se mi nebudou líbit.
    Pan majitel píše, že hodnocení jsou neobjektivní - ale samozřejmě, hodnocení už z principu nemůže být objektivní, je vždy subjektivní (neb ho nečiní stroj dle měřitelných a opakovatelných dat, ale člověk. Jsou zákazníci "prudiči", kterým se vždy bude něco nelíbit, ale s tím se prostě nedá nic dělat (snad jen přidat do každé zásilky výzvu, že pokud nebudou s něčím spokojeni, ať ihned obchod kontaktují - samozřejmě nabídnout vždy možnost bezplatného kontaktu, tedy e-mail, skype, ICQ, prozvonění, bezplatnou linku, protože nic nedokáže takové prudiče vytočit víc, než když musí za to, že si chce stěžovat ještě platit (hovorné)).
    Kdyby pod negativními recenzemi místo strohého "vyjádření najdete na http://www.mobilnidily.cz/heureka" a svádení veškeré viny na Heuréku uvedl podrobné vysvětlení každého případu - např. u nemožnosti zaplatit platební kartou si předem zjistil (tedy si přečetl smlouvu s bankou, kterou musel podepisovat, když začal akceptovat platby kartou), že některé banky na platebních branách neumožňují přijímat zahraniční platební karty (např. http://www.penize.cz/platebni-karty/210993-ceska-sporitelna-platit-zahranicni-kartou-zakazuje-se! ), upozornil na to na svých stránkách a nabídl např. platbu prostřednictvím PayPal, mohl mít o jednu nespokojenou zákaznici méně.

    Ano, konkurovat velkým a zavedeným eShopům, které přesahují i do "kamenné" sféry je těžké, ale hraním si na schovávanou a požadováním stažení negativních informací o firmě (nevyšlo to Proluxu http://www.mesec.cz/aktuality/odvolaci-soud-rozhodl-v-kauze-prolux-ve-prospech-provozovatele-serveru-mesec-cz/ a nevyjde to ani takové malé firmě) si sympatie zákazníků nezíská.

    Na základě hodnocení, které jsem na Heuréce četl, bych si obchod klidně vybral (většina hodnocení je kladná), ale na základě tohoto článku, kdy vidím, jak se k tomu majitel staví a hledá chybu všude možně jen ne u sebe, tak bych opravdu váhal si v daném obchodě cokoliv objednat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).