Názor k článku Heureka.cz poslala na provozovatele malého eshopu právníky kvůli sporu o recenze od Patrik Chrz - Zajímalo by mne, zda máte nějakou zkušenost s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2013 18:01

    Patrik Chrz

    Zajímalo by mne, zda máte nějakou zkušenost s provozováním e-shopu.
    Pracoval jsem 2 roky jako "service manager" ve velkoobchodu s hodinkami a občas jsem fakturoval a odesílal náhradní díly i na soukromé adresy (většinu odběratelů ale tvořily obchody). A ano, vím, že to není sranda, některé zboží se ztratilo a to definitivně (to byla ještě ta dobrá varianta - prodaný další kus :) ), nebo dočasně (to už bylo horší, když nám PPLka před Vánocemi ztratila celou zásilku určeno pro vánoční trh a našla ji až po Novém roce - náhrada samozřejmě žádná), ale co je zákazníkovi do toho, že jsme si vybrali nespolehlivého přepravce, že. Někdy si zákazník zboží nepřevzal a jiné "lahůdky". Ale to je prostě riziko podnikání. Svět je zlej a nespravedlivej, ale když už se rozhodnu do toho jít, tak s tím musím počítat. Kdyby to byly "peníze zadarmo" bez práce a bez rizika, tak to bude dělat každej.
    <stromg>Spokojený klient přidá recenzi jeden z deseti, možná i méně. Nespokojený prakticky každý a je úplně irelevantní, kde se stala chyba.
    To ale není nic divného, to je základní marketingová poučka. Ono je to i logické - když obchod funguje, tak dělá "jen" to, co jsem od něj očekával, není důvod ho za to nijak vynášet do nebes. Když ale nefunguje vše jak má, tak si logicky budu stěžovat kde to jen jde.
    Mě třeba takto před několika týdny naštvali v GM Electronic. Koupil jsem od nich síťový adapter za 140 Kč, doma ho připojím k routeru a nefunguje (signalizační dioda se rozsvítila jen napůl a router nenaběhl). Jdu ho reklamovat (cca týden od koupě), místo aby mi okamžitě vrátili peníze (kupoval mi ho kamarád přímo na prodejně, takže jsem nemohl využít 14 denní lhůty pro vrácení), tak déle než 14 dní zkoumali, co s ním je, aby mi ho vrátili s klasickým "závada nezjištěna". Fajn, naštvali si zákazníka, zmínil jsem se o tom i v jedné diskusi a i když se ho kamarádovi nakonec podařilo alespoň vyměnit (má přece jen "prořízlejší ústa") za jiný typ, který funguje, tak už u nich nic nekoupím a i jsem rozmluvil nákup kolegovi z práce v hodnotě cca 2000 Kč - chtěl dvě elektronické stavebnice pro děti, raději jsem tomu věnoval úsilí a našel nějaký eshop, kde to koupil, i když musel platit dopravu (zase to tam bylo levnější, takže doprava vlastně vyšla zdarma). Takže "na mě" jsou už teď jednoznačně ve ztrátě. Kdyby mi adaptér rovnou vyměnili, mohli vydělat víc, než byla jeho cena (a ještě ho prodat jinému zákazníkovi). Takhle už jsem několika lidem v mém okolí řekl, že jsem s GME učinil špatnou zkušenost a že nedoporučuji tam nakupovat.
    klient si nepřečetl obchodní podmínky a má pocit, že pokud zboží "skladem" objedná dnes, zítra ho dostane. Nedostane-li, stěžuje si.
    Je v zájmu prodejce, aby nákup klientovi maximálně zjednodušil a usnadnil. Když místo "skladem" uvede ikonu "za 3 dny u vás doma", která se ještě může měnit během dne (např. odpoledne se trojka změní na čtyřku), tak se takovýmto nedorozuměním vyhne. Zákazník je ze zásady líný, nelze po něm požadovat aby četl několik tisíc znaků obchodních podmínek a hledal tam jaké jsou tam kličky a háčky. Další možností je upozornit na to v nákupním košíku těsně před zaplacením.
    Třeba mě štvou weby, kde musím složitě hledat dopravné. Nejraději mám, když mohu bez registrace naházet zboží do košíku a přechodem k "koupit" nebo "zaplatit" mi to vyhodí možnosti platby a doručení včetně cen. Proč to tak nemají všechny eshopy, nechápu.

    Jak už jsem psal - dát do balíku výrazný leták "nejste-li se zásilkou 100 % spokojeni, okamžitě volejte naši bezplatnou linku" (prozvoňte, zavolejte přes Skype, ICQ nebo se s námi spojte přes chat na našich www stránkách) nic nestojí a většině stížností by to zabránilo (samozřejmě pokud to upozornění nebudou jen prázdná slova a eshop bude mít zaměstnance, kteří budou maximálně ochotni problém vyřešit.

    Já jsem jako příklad uvedl tu platbu kartou. Ověřil si vůbec majitel eshopu, jestli je možné na jeho platební bráně platit zahraničními platebními kartami? Proč kromě přímé platby kartou nenabídl i např. PayPal?

    A k tomu poslednímu - na to už reagoval kolega. Kdo rozhodne, že jsou to lživé informace? Kdyby hodnotící portál mazal jednotlivá hodnocení jen na základě toho, že se to majiteli obchodu nelíbí, tak by velmi rychle ztratil věrohodnost.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).