Přijde mi, že se snažíte za každou cenu vymýšlet (tzn. ne uvádět existující) argumenty pro podpoření vaší teorie, že ten pán to dělá špatně.
Už jen ten úvod - "Svět je zlej a nespravedlivej, ale když už se rozhodnu do toho jít, tak s tím musím počítat.". To je jeden přístup, druhý - třeba trochu Don Quijotovský - je snažit se tu nespravedlnost zmírnit (vymýtit zcela nepůjde, buďme realisti). A o tom si myslím, že je boj tohoto pána.
Vaše historka s GME je v kontextu této diskuze naprosto irelevantní, byť máte pravdu, že vstřícnějším přístupem by určitě ve finále vydělali.
Je v zájmu prodejce, aby nákup klientovi maximálně zjednodušil a usnadnil.
Hledáte chybu tam, kde není, chyba je v takovém případě jednoznačně na klientovi. Ano, klient je neskutečně líný a tupý. Konkrétní příklad u nás z e-shopu, kde u každého produktu je tabulka shrnutí údajů o produktu - název, kategorie, výrobce, cena, stav skladu apod. Je tam také odkaz na možnost položit dotaz. Nevěřil byste, kolik lidí na něj klikne a dotazuje se na výrobce produktu, přičemž pointa je v tom, že ten výrobce je zřetelně napsán v téže tabulce o řádek výš nad odkazem "Zeptejte se". Stejně velkým fontem, stejně barevným (jde o také o odkaz) a s jasně označeným řádkem "Výrobce". Takže si můžete být jist, že i když informace naservírujete lidem úplně pod nos, stejně si jich nevšimnou. Hledat v takovém případě chybu v
obchodníkovi je fakt postavené na hlavu.
Proč kromě přímé platby kartou nenabídl i např. PayPal?
Opět skvělá ukázka toho, že tomu ne moc rozumíte, ale hned víte, že to ten obchodník dělá špatně. Paypal má v zásadě dvě obrovské nevýhody. První jsou brutální provize. Když si spočítáte, kolik reálně bude stát útrata 200Kč přes Paypal, tak přes různé ty provize za transakci, provize za konverzi, provize za mezinárodní převod apod. se dostanete klidně k 15-20 korunám a to je brutus. Druhý problém je silový přístup Paypalu - když se jim něco nezdá, zcela bez skurpulí vám zablokují účet a reálně nemáte naprosto žádného dovolání. Jste jim u zadele, můžete se rozčilovat, vyhrožovat médii, přemlouvat, cokoliv a je to jak házení hrachu na zeď. Vydat firemní prostředky na milost a nemilost Paypalu je docela riziko. Ostatně není náhodou, jak málo je Paypal akceptovaný v ČR.
Kdo rozhodne, že jsou to lživé informace?
Zase hledáte problémy tam, kde nejsou. Pokud je obchod ohodnocen negativně s komentářem typu "kurýr nechal balík u souseda", "trvalo to 4 dny, než jsem zásilku dostal", "to žluté triko je moc žluté" apod., tak to jsou případy, které se celkem snadno dají prokázat. Balík u souseda je chyba kurýra, nikoliv obchodu, informace o podání zásilky, která se někde toulala 4 dny, se dá snadno dohledat a věci typu nespokojenost s produktem (žluté triko je moc žluté) jsou typickým příkladem, kdy je obchod peskován za něco, za co nemůže a co je prokazatelné. Samozřejmě hodnocení typu "paní v obchodě na mě byla sprostá" patří mezi ty, které prokázat ani vyvrátit lehce nejdou, to hold patří mezi věci, kde to zlepšit nepůjde.