Názor k článku Heureka.cz poslala na provozovatele malého eshopu právníky kvůli sporu o recenze od Patrik Chrz - Vaše historka s GME je v kontextu této...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 8. 2013 7:55

    Patrik Chrz

    Vaše historka s GME je v kontextu této diskuze naprosto irelevantní,
    Mně irelevantní nepřijde. Bavili jsme se o tom, jak nespokojený zákazník dá o své nespokojenosti vědět mnohem aktivněji a mnohem více lidem, než ten spokojený, tak jsem uvedl příklad. Navíc "alternativní" firmu, při koupi obou elektronických stavebnic jsem našel právě na Heuréce.

    Pán z mobilnidily.cz jednoznačně nezvládl tzv. krizovou komunikaci. Místo aby se u každého negativního příspěvku snažil vysvětlit kde je problém, tak tam hodí strohý odkaz na své stránky, kde píše, jak Heuréka je fuj, přitom by bylo mnohem trefnější "omlouváme se za nepříjemnosti, které byly způsobeny Českou poštou, podali jsme stížnost na příslušný odbor a hledáme i možnosti alternativních doručení", a ani zde v diskusi se nijak nevyjádřil.
    Doba, kdy k eshopu stačilo dát ceny o 10 % níž, než byly v kamenných obchodech a jen rozesílat zboží, které si zákazníci vybrali a vyzkoušeli na prodejnách je pryč. To, čím se internetoví obchodníci zaklínali, tedy, že jeich zákazníci nejdou jen po nižší ceně, ale i po lepším servisu, se naplnilo. Zákazníci eshopů jsou náročnější, vyžadují více informací, rychlé a kvalifikované odpovědi a okamžité řešení problémů. Pokud toto eshop není schopen zajistit, tak prostě nemá šanci dlouhodobě uspět.

    Hledáte chybu tam, kde není, chyba je v takovém případě jednoznačně na klientovi. Ano, klient je neskutečně líný a tupý.
    Ano, vím. Pracoval jsem na infolice. Ale je to zákazník, tak se musí obchodník obrnit trpělivostí a neustále vysvětlovat a řešit. Ono kdyby byl zákazník pilný a chytrý, tak si polovinu zboží vezme ve velkoobchodě a druhou půlku si objedná z Číny, kde to stejně berou ti obchodníci.

    Když si spočítáte, kolik reálně bude stát útrata 200Kč přes Paypal, tak přes různé ty provize za transakci, provize za konverzi, provize za mezinárodní převod apod. se dostanete klidně k 15-20 korunám a to je brutus
    Není to 15-20 Kč, ale je to 10 Kč + 3,4 % z transakce, tedy 16,80, pokud má obrat přes 70 000 Kč, tak je provize jen 10 Kč + 1,9 %, tedy 13,80. Žádná koverze není potřeba, pokud si nastavíte účtování přímo v českých korunách. Ano, je to hodně, zejména ta pevná část poplatku dost prodražuje drobné platby, ale i s tím se dá počítat a při platbě přes PayPal počítat příplatek - na eBay je to naprosto běžné. A ten silový přístup vůči obchodníkům je zase výhoda pro zákazníky. Mám v okolí několik známých, kteří odmítají přes Internet platit jakkoliv jinak, než přes PayPal, zejména do zahraničí, právě proto, že ví, že pokud bude jakýkoliv problém, PayPal jim peníze vrátí. Takže vyberou i dražší eshop, pokud ten levnější nepřijímá platby přes PayPal.
    Zrovna řeším s kamarádem, který zakoupil objektiv u firmy AARON. Řádně ve 14 denní lhůtě vrátil (oni fotografové jsou docela rozmazlení, kupuje docela velké objemy, ale "strefí" se tak na druhý, třetí pokus). Obchod mu ale vrátil o 1200 Kč méně, protože platil přes PayU a obchodník tomuto systému platil provizi. To, že je to jeho problém a nemá na to nárok, je věc druhá. Samozřejmě to vyřešíme formou reklamace karetní transakce u banky, ale bude to trvat až dva měsíce. Kdyby to platil přes PayPal, má peníze zpátky do několika dnů.

    A k těm lživým informacím. Zrovna to, že "kurýr nechal balík u souseda" je problém ochodníka. On si vybírá, se kterými dopravci bude splupracovat a on musí ručit za to, že zboží bude včas a v pořádku doručeno. Je to, jako byste si objednal rekonstrukci domu a když by Vám teklo střechou, tak se bude ten, se kterým jste podepsal smlouvu vymlouvat na to, že střechu dělal jeho subdodavatel a že za to nemůže.
    Na dopravce musí tlačit ten, kdo jejich služby objednává, stížnostmi ať na ně, nebo na ČTÚ (my jsme takto ve firmě vyřešili potíže s Českou poštou), zkrátka obchodník se nezbavuje odpovědnosti, v momentě, kdy podá zboží k přepravě. Zákazník si objednal DORUČENÍ zboží a jak to obchodník provede, je jeho problém, někteří to řeší i vlastní rozvážkou. Stejně tak je to s tou dobou dodání.

    A že zboží nemá vlastnosti, které od něj zákazník očekával? Buď o něm obchodník nesprávně informoval(např. měl na webu jen tzv. "informativní fotografii", která moc nevypovídala o skutečných vlastnostech zboží, nebo prostě zákazník získal nesprávný dojem - takže ano, může to být i vina zákazníka - kvalita dnešních levných monitorů je tristni a barevná věrnost opravdu stojí za houby. Ale o tom přece nemůže rozhodovat Heuréka, jestli to žluté tričko na obrázku je moc nebo málo žluté, hlavně jak - měl by jim ho zákazník na svoje náklady poslat k posouzení barevné věrnosti?

    Hodnotíci portál má smysl tehndy a jen tenhdy, pokud o něj nebudou moci ani zákazníci ani obchodníci zasahovat jiným způsobem, než přidáním vlastního komentáře. Cokoliv jiného ho znevěrohodňuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).