Paypal - ona přesná částka nebyla až tak podstatná, navíc se to evidentně od doby, kdy jsme to zvažovali, o něco změnilo, ale dát prostě za zprostředkování platby nějakých (teď tedy konkrétních) 13-17% je při maržích e-shopů naprosto nereálné. Nehledě na ten druhý problém a tím je možnost zablokování a zadržování peněz bez reálné obrany.
S dopravou nesouhlasím já. Objednává nikoliv obchodník, ale zákazník. Ten si volí způsob dopravy. Ale když tak pozoruji tu Vaši argumentaci, tak za tím přesně vidím ty falešné komentáře na Heuréce a kde jinde: kurýr nechal zboží u souseda a může za to dodavatel. To, že jsem si toho kurýra dobrovolně vybra já, už nezmiňuji, že. Opakuji, platí to samozřejmě za situace, že zákazník věděl, jaký dopravce bude zásilku doručovat. Koukal jsem se teď na e-shop pana Latoně a on tam samozřejmě dopravce uvádí.
Pokud za špatný výběr dopravce klientem chcete peskovat obchodníka, tak potom také předpokládám berete negativní ohodnocení e-shopu za to, že jsem si dobrovolně vybral a koupil televizi Panasonic a měla horší obraz, než jaký by bývala měla televize Sony, ne?
Jak řešit tričko - pokud zákazník tvrdí, že barevné provedení nesouhlasí, přičmž objednával žluté a dostal žluté, tak bych prostě jeho negativní recenzi odstranil, protože obchodník chybu neudělal. Pokud objednal žluté a dostal červené, tak je to samozřejmě problém obchodníka a negativní recenze je v pořádku.
Jinak já jsem nepsal, že zákazníci jsou tupí, spíš že jsou líní a neskutečné držgrešle, ochotni riskovat kvůli pár korunám desetitisíce. Že by maloobchodníci nebyli je naprostý nesmysl. Například já sám jsem si kdysi z Číny koupil mobil, který přestal fungovat za měsíc a navíc zcela jasně neměl deklarované funkce. Čínský e-shop mě poslal do háje, že je to vůbec nezajímá, ať si tu seženu nějaký servis a nechám si to opravit. A k absenci funkcí napsal, že to nevadí, protože se bez nich telefonovat dá, tak co vlastně řeším. Mohu Vám garantovat, že mě to dokonale vyléčilo z představy levnějšího nákupu v Číně čehokoliv složitějšího než je futrál na mobil nebo rybářské háčky.
Kdybyste se v tom chtěl trochu šťourat - ano, ten samý mobil se dal koupit na eBay, ale už za 2x tolik. Tam má člověk určitou garanci (byť jen po 40 dnů od nákupu, což při cestě z Číny 25 dnů není mnoho) a za tu nemálo platí. A jsme u toho,, takže vlastně typický maloobchod. Prodává už od jednoho kusu (což řada e-shopů či dodavatelů na Alibabě nedělá) a nabízí garance. Takže nevěřte představě, že chytrý zákazník rovná se konec maloobchodu.