K tomu PayPalu - však není problém dát tam poplatek 10 kč za platbu přes PayPal. Tím rázem klesne provize na těch 1,9 nebo 3,4 % (dle obratu obchodníka).
Proč by měl mít zákazník zakázáno napsat, že zboží přišlo pozdě nebo poškozené? Však píše (a obchodník to může potvrdit), že je to vinou dopravce. Pokud se ostatní zákazníci také domnívají, že není záležitostí obchodníka, jak proběhne doprava (já toho mínění nejsem, vy ano), tak jim přece nic nebrání u daného obchodu nakoupit a buď to s dopravou risknout, nebo zvolit jiného dopravce, pokud s ním obchodník spolupracuje.
A k tomu tričku - žlutá může být od velmi světlého odstínu, přes žluto zelenou po velmi tmavou, žlutohnědou nebo žlutooranžovou. Kdo posoudí, jestli to, co přišlo je ještě žlutá? Proč by do toho měla Heuréka vůbec zasahovat? To jako pojede někdo z jejich zástupců domů a bude u zákazníka posuzovat, jeslti to, co mu přišlo je žlutá barva? Opět má být zákazníkovi zakázáno napsat do recenze svůj názor na to, že objednané zboží neodpovídá tomu, jakou si na základě informací z eshopu udělal představu? A to pořád řešíme jeden z těch nejjednodušších případů.
Jakou budou mít takové recenze asi věrohodnost, když by se mezi zákazníky rozkřiklo (a to si pište, že velmy rychle), že jsou cenzurovány?
A k té elektronice z Číny. Ano, její kvalita není valná (ale už se to na některých obchodech začíná rychle zlepšovat a třeba s dealexteme.com mám velmi dobré zkušenosti, zejména právě díky uživatelským recenzím, kdy si na základě nich udělám přesnou představu, co kupuji), ale za stejnou cenu máte těch zařízení i s dopravou dvě až čtyři, výjimečně i více. Po zkušenostech z mého okolí se spolehlivostí i značkové elektroniky (aktuálně hlavně mobilů) a vůbec chování servisů (velmi "oblíbené" je zamítnutí reklamace s odkazem na "vniknutí vlhkosti") si dovolím tvrdit, že se to vyplatí. Pokud mi první kus nevyhovuje, nevadí, vyhodím, koupím jiný a pořád jsem "v plusu". Navíc při platbě přes PayPal jednoduše platbu vyreklamuji a nemusím se s eshopem vůbec hádat a eshopy to ví, takže jsou při reklamacích zboží zaplaceného přes PayPal velmi vstřícné a kolikrát ani nechtějí vadný kousek zaslat a rovnou pošlou nový nebo vrátí peníze.