Proč by měl mít zákazník zakázáno napsat, že zboží přišlo pozdě nebo poškozené
Zakázáno jistě ne, ale pokud kvůli tomu obchodu zároveň udělí špatné ohodnocení, tak to problém je, protože málokdo pročítá jednotlivé recenze, ale spíš se kouknou na celkový průměr, kde takováto kritika mimo je plnohodnotně započítána.
Kdo posoudí, jestli to, co přišlo je ještě žlutá? Proč by do toho měla Heuréka vůbec zasahovat?
Proč? Však to píšu. Aby hodnocení obchodu měla nějakou relevanci k obchodu a ne k tomu, že si někdo představoval žlutou do citrónova a ne do pampeliškova.
K té elektronice: Pokud mi první kus nevyhovuje, nevadí, vyhodím, koupím jiný a pořád jsem "v plusu". Fajn, vás možná baví pro pár ušetřených korun (po x-tém pokusu se stejně přesunete do "mínusu") nemít měsíc funkční mobil a čekat, než dorazí další šmejd z Číny, na který zase zaplatíte DPH a poplatek za proclení, abyste zase čekal, ne JESTLI to přijde, ale KDY se zase rozbije a pak kolečko opakoval. Protože ne každý je tak chytrý, aby přímo u zdroje v Číně nakupoval, opakuji podruhé, že Vaše představa vymizení maloobchodního řetězce je naprosto, ale úplně mimo.
Když jsme u těch zkušeností - moje osobní zkušenosti s dvěma reklamacema mobilů plus další tři z mého okolí - vždy v pořádku. Ano, je řada e-shopů s šedým dovozem, které prostě do cen náklady na reklamace nekalkulují a jsou vyhlášení odmítáním reklamací s poukázáním na vnik vlhkosti, ale to je problém nedůvěryhodných prodejců.
Ohledně té již podruhé zmiňované reklamace u Paypalu. Paypal přijímá námitky do 45 dnů od provedení platby. Zvláště u DX, kde také občas nakupuji (ano, to jsou ty futrály a podobné blbuvzdorné věci), má u mně expedici něco přes 30 dní - tak týden minimálně jim trvá, než se to dostane do stavu Shipped a zbytek je pošta. Takže mám reálné dva týdny na to, abych něco rozporoval. Ano, tu chybějící funkčnost bych TEORETICKY uhádat mohl, rozbití přístroje v záruce však už ani náhodou. TEORETICKY píšu proto, že si můžete přečíst na Lupě, kde v diskuzi por Aukrem popisuji, jak se mnou eBay/PayPal vyběhli při reklamaci falešného flashdisku.
Víte, kdybych s tím vším neměl poměrně dost osobních zkušeností, tak na první pohled ty vaše příspěvky vypadají fundovaně. Ochrana zákazníka, reklamace v pohodě, nízké ceny, skvělá úspora apod. Protože však ty zkušenosti mám, tak vím, že ty vaše představy jsou pouze teorie, která je hezká na papíře či na monitoru, ale v praxi to tahle - bohužel - zdaleka nefunguje.