Zakázáno jistě ne, ale pokud kvůli tomu obchodu zároveň udělí špatné ohodnocení, tak to problém je, protože málokdo pročítá jednotlivé recenze, ale spíš se kouknou na celkový průměr, kde takováto kritika mimo je plnohodnotně započítána.
Pokud se zákazník domnívá, že to je problém obchodu (a já toho názoru jsem), tak má plné právo udělit obchodu negativní hodnocení. Povinnost obchodu nekončí podáním zboží přepravci.
Aby hodnocení obchodu měla nějakou relevanci k obchodu a ne k tomu, že si někdo představoval žlutou do citrónova a ne do pampeliškova.
Ale jak má Heuréka zjistit, jestli je to citrónová nebo pampelišková a nebo třeba zelenožlutá nebo žlutooranžová. Jen podle vyjádření obchodníka? Bez toho, aby se někdo osobně u zákazníka přesvědčil, jaké zboží SKUTEČNĚ přišlo, to zjistit nelze. Však to obchodník může napsat do komentáře.
Ohledně té elektroniky - drobnější věci často přijdou bez cla i bez DPH. Rozdíl oproti české ceně je pak ještě větší.
Reklamaci jsem řešil několikrát. Jednou chybně stržená částka (v librách místo v eurech, okamžitě napraveno), jednou nedodané zboží (PayPal vrátil peníze), jednou vykradená zásilka (obchod poslal chybějící zboží), jednou zpožděná zásilka (obchod poslal jinou, původní dorazila za 3 měsíce, převzal jsem a doplatil, naštěstí se hodila, jinak bych ji odmítl převzít).
Jak jsem psal, poslední reklamaci elektroniky jsem měl právě s adaptérem zakoupeným v české prodejně - osobně, viz. můj první post s GE Electronic a neuznaná. Se zahraničním obchodem jsem zatím negativní zkušenost neudělal. Kolega z práce reklamoval nefunkční HTC, opět koupený v českém obchodě - reklamace zamítnuta s odkazem na vniknutí vlkosti (samozřejmě ho nikde nenamočil) a momentálně má problémy se Samsungem (také zakoupený v české kammené prodejně), už po třetí na reklamaci, poslední dvě "závada nezjištěna" a "resetováno do továrního nastavení".