No, tak se prostě neshodneme, to se stává.
Když jsem psal, že některé věci u nás neseženu, tak to znamená, že je opravdu neseženu a to ani za (několikanásobně) vyšší cenu, viz ten vysavač z Dánska, nebo třeba ten průtokový ohřívač.
Také jsem psal, že většinu věcí již kupuji z EU, takže neřeším ani clo ani DPH, není v tom kromě doby dodání (a ani ta není vždy delší) žádný rozdíl, jestli koupím věc z Anglie (pravda, tady to chce dávat pozor na zvláštní administrativní zóny typu ostrov Man, Guersey, Jersey a další. Sídlí na nich řada britských eshopů a při zaslání z nich do EU je stejný režim jako při zaslání ze zahraničí. Naštěstí se to v poslední době změnilo a řada z těchto zvláštních území už je v režimu EU) nebo z Ostravy. A u těch zásilek mimo EU se clo platí opravdu jen výjimečně. Zaprvé do 150 EUR je bezcelní limit a za druhé výše cla na většinu zboží je opravdu minimální. Takže jediným nákladem je DPH a "protáhnutí přes celnici". Česká pošta to udělá za necelé 2 stovky a není třeba ani nikam chodit. A dopravné je často zahrnuto v ceně (např. ten Dealextreme mi pošle bez dopravného i věc za 1,05 USD).
Zasílat zpět do zahraničí nebylo zatím třeba a pokud náhodou budu mít smůlu, tak koupím daný výrobek ještě jednou a pořád jsem "v plusu", než kdybych ho koupil zde v ČR. Bohužel postup českých obchodníků při vyřízování reklamací je tristní, na "vniknutí vlhkosti" a "závada nezjištěna" snad už mají připravené šablony reklamačních protokolů a jen to vybírají z roletového menu, viz moje zkušenost s GM Electronic, případně kolegova zkušenost s telefonem Samsung koupeným v Czech Computer.
Že by mobilnidily.cz chtěly někoho informovat mě nepřišlo, jejich prvním zájmem bylo naopak negativní informace o firmě skrýt. Kdyby věnovala firma setinu energie, co my dva tady do té diskuse vysvětlení pod jednotlivými komentáři na Heuréce, udělala by líp. No, zvolili jiný business plán, třeba se ukáže, že je lepší (já doufám, že ne).