Vlákno názorů k článku Heureka.cz poslala na provozovatele malého eshopu právníky kvůli sporu o recenze od al - Jsem rád, že Heureka a Zboží existují. Téměř...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 8. 2013 11:17

    al (neregistrovaný)

    Jsem rád, že Heureka a Zboží existují. Téměř všechno mimo potraviny objednávám na internetu a velmi často se řídím vyhledanými výsledky: cenami i recenzemi. Rozhodně se mi nelíbí, když obchodník požaduje odstranění negativních ohlasů. To je upravování minulosti. Reference od jiných zákazníků jsou důležitou obranou před špatnými obchody. Pokud jich některý obchod má podezřele málo, nebo příliš mnoho negativních, nic většího v něm rozhodně nekoupím.

    Pokud se Vám negativní recenze nelíbí, jednejte tak, aby zákazníci neměli důvod je psát. Např. na zmiňovanou lhůtu dodání zboží upozorněte na viditelném místě a ne někde v obchodních podmínkách, které nikdo nečte. Dodávejte na klíč: zboží si objednávám od obchodníka a jeho trable s přepravcem či jeho dodavateli mě nezajímají. Se zákazníkem komunikujte vstřícně a otevřeně. Je nepravděpodobné, že by se svou stížností šel jako první na Heureku. Jistěže se občas najde neoprávněná stížnost, ale na tu můžete veřejně reagovat a uvést ji na pravou míru. Jiným obchodům se to daří velmi dobře.

  • 12. 8. 2013 14:28

    h4x0r

    Možná, že kdybyste nejdřív četl (článek a pak diskuzi) a ne nejdřív psal, tak byste pak nevypadal za troubu.

    Dozvěděl byste se totiž, že se tu snažíme jasně odlišit negativní hodnocení obchodníka (= za chybu, kterou obchodník udělal) od falešného hodnocení, kdy klient ve skutečnosti hodnotí výrobek, přepravce či podobným způsobem ventiluje svou nespokojenost s něčím, co obchodník prakticky nemůže ovlivnit.

    Dozvěděl byste se také, že vysvětlování někde hluboko zastrčené v diskuzních příspěvcích na Heuréce je prakticky na nic, protože to klient standardně nevidí (na rozdíl od třeba dvou hvězdiček jako hodnocení obchodu hned na stránce s výsledky). A pokud razíte teorii, že obchodní podmínky lidé nečtou, pak vám garantuji, že detaily hodnocení čte ještě míň lidí.

    Ani by vám neuniklo, že obchodníkovy trable s dodavatelem ani přepravcem tu nikdo neobhajoval, čili není třeba vlámávat se do otevřených dveří.

    Ale vy tu asi preferujete přístup "nic nečíst, nic nezkoumat a hlavně jít hned do akce", je jedno, zda do nákupu nebo do diskuze, a pak to takhle dopadne.

  • 21. 8. 2013 16:49

    Sten (neregistrovaný)

    Mně jako zákazníkovi je úplně jedno, jestli je to problém přepravce (najatého obchodníkem), výrobce (jehož text obchodník svým jménem podepsal, takže oboje může obchodník hodně ovlivnit!) nebo přímo obchodu, mě zajímá, jestli dostanu to, co chci, do slíbené doby a jestli to bude v pořádku. A jak se zachová obchodník, když to nedostanu, i kdyby to byl problém u přepravce.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).