Prodej oblečení přes internet zažívá v Česku boom. Jak ukazuje průzkum nákupního rádce Heureka.cz, který provedl ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research, 43 % Čechů kupuje v e-shopech nejčastěji právě módu. Druhým nejčastěji nakupovaným zbožím jsou hračky a dětské zboží a třetí místo zaujímá bílá technika.
Obliba nakupování módy přes internet tak každým rokem roste. Ještě před třemi lety uvádělo módu jako nejčastější položku na internetu 36 % lidí, v loňském roce už to bylo 43 %. Móda je nejdynamičtěji rostoucí segment v rámci ecommerce. Očekáváme, že zájem lidí o nákup oblečení online nadále poroste,
říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.
Čtěte také: Sedmero trendů moderních e-shopů
Pořizování oblečení přes internet už navíc není pouze doménou žen, přesto ženy, co se týká módy, stále dominují. Oblečení, doplňky nebo obuv nakoupilo na internetu 57 % žen a téměř celá třetina mužů. U žen bylo oblečení nejčastěji nakoupenou položkou, muži nakupovali více jen mobilní telefony. Z výsledků vyplývá, že se zboží rozdělilo na mužské a ženské. Toto rozdělení kopíruje nákupy mužů a žen v kamenných obchodech,
vysvětluje Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.
Jaké zboží či služby jste v průběhu minulého roku přes internet nakoupil/a? | Celá ČR | Muži | Ženy |
---|---|---|---|
Oblečení, doplňky, obuv | 43 % | 29 % | 57 % |
Dětské zboží a hračky | 29 % | 18 % | 40 % |
Bílá technika | 28 % | 29 % | 27 % |
Krása a zdraví | 27 % | 14 % | 39 % |
Knihy | 26 % | 18 % | 33 % |
Mobilní telefony a PDA | 24 % | 31 % | 18 % |
Dům a zahrada | 24 % | 26 % | 22 % |
Sportovní vybavení | 22 % | 25 % | 20 % |
Lístky na koncerty, vstupenky do kin | 21 % | 17 % | 25 % |
Dovolená | 21 % | 25 % | 20 % |
Dalším trendem internetového byznysu se stávají nákupy skrze mobilní zařízení. Podle rádce Heureka.cz překonaly přístupy z mobilních zařízení hranici 8 % ze všech přístupů.
Na internetu nakupují více muži
Už dávno též neplatí teze, že by na internetu více nakupovaly a utrácely ženy. Podle průzkumu zaplatilo vloni v e-shopech 43 % mužů částku přesahující 10 000 korun. Tuto hranici přitom pokořila pouze necelá třetina žen. Naopak čtvrtina něžného pohlaví neutratí za nákupy na internetu více než 3000 korun ročně. Tuto částku, do tří tisíc ročně, nechá na internetu jen 15 % mužů,
dodává Michal Osuský.
Čtěte také: E-shopy bortí zažité tradice o utrácejících ženách. Na internetu vedou muži
Nejčastější výše útraty, kterou lidé ročně na internetu zaplatí, se pohybuje mezi pěti a deseti tisíci korunami. Tuto částku utratí zhruba čtvrtina Čechů. Výsledky potvrzuje i loňský spotřebitelský průzkum internetového obchodu v České republice Kasa.cz, podle kterého tvoří ženy pouze třetinu českých internetových zákazníků. Na Slovensku pak dokonce připadají pouze dvě ženy na 10 zákazníků.
Částka | Češi aktivní na internetu | Muži | Ženy |
---|---|---|---|
1 – 3 000 Kč | 20 % | 15 % | 25 % |
3 000 – 5 000 Kč | 18 % | 16 % | 20 % |
5 001 – 10 000 Kč | 25 % | 26 % | 24 % |
10 001 – 20 000 Kč | 20 % | 24 % | 17 % |
20 000 Kč a více | 16 % | 19 % | 13 % |
Foto: www.isifa.com