Hity letošních Vánoc: Tablety a chytré telefony

13. 10. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Meziroční růst útraty za dárky bude letos zřejmě jen mírný a zákazníci zase nechají nákupy na poslední chvíli, odhaduje internetová nákupní galerie Mall.cz. Ve společnosti stále přetrvává určitá nejistota, proto se nedá očekávat, že by lidé za dárky utráceli výrazně bezstarostněji než v minulých letech, uvádí Marek Liška, generální ředitel Mall.cz, který dodává, že se více kupují méně nákladné dárky a před Vánocemi klesá průměrná hodnota objednávky. Zájem prý bude o espressovače a kuchyňské zboží, ale také o chytré mobily, čtečky nebo tablety. Po silném listopadu čeká Mall.cz vrchol nákupů ve druhém prosincovém týdnu.

Stále rostoucí zájem o tablety potvrzuje také Martin Brablec, PR manager internetového obchodu Czech Computer zaměřeného na elektroniku a počítače. O Vánocích bude navíc zájem podpořený také reklamní kampaní výrobců, říká Martin Brablec pro server Podnikatel.cz. Podle něj neustává ani zájem o chytré telefony, který přes Vánoce zřejmě poroste. Hitem letošních Vánoc by se mohly stát i herní konzole, které budou součástí vánočních balíčků. Czech Computer také sleduje růst zájmu o elektronické hračky. Vánoční klasikou zůstávají netbooky, které přes Vánoce v objemu prodeje vytlačují běžné notebooky, ale aktuálně se ve své atraktivitě pro zákazníky přetlačují právě s tablety. Vánoce budou dobré, věří Martin Brablec, který uvádí, že ačkoliv ve světě je v elektronice patrný pokles, Czech Computer sleduje oproti minulému roku asi o třetinu rostoucí zájem zákazníků.

Protože už v listopadu vypukne nákupní horečka, mají e-shopy nejvyšší čas se na ní připravit. Základem a povinností, bez které se sami obíráte o zisky, je navýšení kapacity skladů a zajištění dostatku zboží, radí Daniel Morávek na serveru Podnikatel.cz. Týká se to všech e-shopů, bez ohledu na jejich velikost a sortiment. Čtěte více: Většina lidí nakoupí vánoční dárky v listopadu. Už se v e-shopu připravujte

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).