Mno nevím, ale mám za to, že i OSVČ, když si to auto koupí, tak ho zaplatí až z peněz, které mu zbudou po uhrazení SP, ZP a daně ... nevidím jiný rozdíl, krom těch 15%.
Jinak já to psal proto, že opravdu spousta nepodnkatelů si chybně domýšlí, co znamená "dát do nákladů".
A ještě k tomu autu (pomineme, že se dějí lecjaká zvěrstva na straně podnikatelů, ale co si budeme nalhávat i zaměstnanců).
Zaměstnanec si zpravidla auto kupuje k ježdění do práce, ne k práci.
Pokud ho (své vlastní auto) využívá v zaměstnání, řekl bych, že je mu standardně zaměstnavatelem propláceno PHM + náhrada dle zákona.
OSVČ si auto zpravidla kupuje k práci a přeci jen musí vést nějakou povinnou agendu a také si ji potom obhájit při kontrole třeba FÚ .
K tomu ještě citace : "Máme-li v živnostenského listu místo podnikání bydliště a provozovnu na jiné adrese (třeba sklady, výrobny, kanceláře apod.), rádi bychom uplatňovali i výdaje za cesty mezi bydlištěm a provozovnou. Bude záležet na názoru konkrétního finančního úřadu a naší šikovnosti, zda se nám podaří obhájit nutnost těchto cest pro podnikání."
Takže zase takový laláč to není.
Pokud OSVĆ používá auto k soukromým účelům, náklady musí v poměru krátit, pokud je paušálista, tak měsíčně může dát do nákladů 4tis, což při cca 5Kč/km = 800km ... a to člověk najede jak prd.