Veřejnost má ode dneška možnost hlasovat pro nominované projekty českého internetu. Anketa Křišťálová Lupa 2009 nejdříve začala veřejnými nominacemi. Tipy na ně odeslalo více než 28.000 lidí. Minulý týden se nad nominacemi sešel Expertní panel, tvořený odbornými novináři a bloggery. Během tříhodinového setkání posoudili jeho členové nominované projekty, zda odpovídají daným kategoriím, a schválili je do závěrečného hlasování. Hlasujte v anketě Křišťálová Lupa 2009 a vyhrajte iPhone a řadu dalších cen
Křišťálová Lupa 2009 prošla letos výraznými změnami. Tou první jsou přebudované kategorie. Některé z nich kategorie byly zrušeny (web veřejné správy), jiné byly přeformulovány a rozšířeny (např. „freemail roku“ se proměnil na „komunikační nástroj“) tak, aby jejich struktura lépe odpovídala internetové realitě roku 2009. Křišťálová Lupa bude tedy letos udělena v těchto kategoriích:
- Vyhledávače a databáze
- Komunikační služby
- Sociální sítě
- Publikační platformy
- Internetové obchodování
- Média – všeobecná
- Média – specializovaná
- Média – uživatelská
- Osobnost roku
- Anticena
- Projekt roku
V prvních osmi kategoriích hlasuje o vítězi veřejnost. V kategoriích Osobnost roku, Anticena a Projekt roku určí vítěze svým hlasováním odborná porota, složená z téměř osmdesáti osobností českého Internetu.
Druhou změnou, kterou přinesl letošní ročník Křišťálové Lupy, je takzvaný Expertní panel, složený z publicistů, novinářů a bloggerů, kteří se českým internetem denně zabývají a jsou s ním v bezprostředním kontaktu. Úkolem Expertního panelu bylo rozhodnout o projektech, nominovaných veřejností, zda splňují kritéria pro zařazení do jednotlivých kategorií, popř. je přesunout do jiných, lépe odpovídajících.
Poslední změnou je zabezpečení hlasování. Hlasující bude muset opsat slova z obrázku (CAPTCHA test) a vyplnit e-mailovou adresu. Hlasování se uzavře 25. října 2009 a slavnostní vyhlášení výsledků ankety Křišťálová Lupa 2009 se uskuteční večer 26. listopadu 2009. Výsledky budou k dispozici také na stránkách ankety.
Toto je P.R. sdělení, redakce neručí za obsahovou správnost.