Hledáte jednoho správce sociálních sítí? Pak potřebujete najít superhrdinu

30. 7. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Pokud hledáte správce sociálních sítí, který vše obhospodaří sám, rovnou se poohlížejte po superhrdinovi. Správcové totiž neexistují.

Kdo to je ten správce sociálních sítí? Nevěřím na pohádky ani superhrdiny. Správcové neexistují.

Ilustrační obrázek

Ilustrační obrázek

Většinou firmy totiž hledají člověka, který bude umět psát, pracovat s grafikou, vymýšlet kampaně, odpovídat na otázky zákazníků a zároveň bude perfektně ovládat technické rozhraní sociální sítě, bude umět nastavit reklamní kampaně, optimalizovat je a vyhodnotit.

A na základě toho všeho bude ještě vytvářet strategii.

Tedy bude umět to, co před příchodem Facebooku zastávalo hned několik lidí nebo oddělení ve firmě.

Převedu-li jeho schopnosti do marketingové terminologie, pak hledáte následujícího superhrdinu:

  • Copywriter
  • Grafik
  • Kreativec
  • Marketér
  • Operátor zákaznické podpory
  • PPC specialista
  • Komunitní manažer
  • Analytik

Neznám nikoho, kdo by ovládal všechny tyto oblasti na výbornou. Já se například věnuji čistě reklamě na Facebooku a Analytice. Někdy vytvořím nějaký ten pěkný text, wireframy, ale jakmile sáhnu na Photoshop, tak grafikům vstávají hrůzou vlasy na hlavě.

Čtěte také: 3 lekce Facebook marketingu z Asie

Jak to tedy udělat?

Ukážeme si dva případy, které vychází z mých zkušeností.

Už skoro rok spolupracuji s e-hopem Thao.cz, který prodává oblečení z Nepálu.

A máme to všechno pěkně rozdělené:

  • Grafik připraví jednou za čas nové obrázky na bannery
  • Míša, majitelka, udělá příspěvky na Facebook
  • Já na vybrané příspěvky vytvářím reklamu na rozdílné cílové skupiny a posílám jednou týdně report o úspěšnosti
  • Zuzka a další slečny odpovídají na komentáře a zprávy

Každý má svou roli. A celé to dohromady šlape jako velmi dobře promazaný stroj.

Spolupracuji také s agenturou, které pomáhám se strategií a reklamními kampaněmi pro firmy. V agentuře jsou kreativci, grafici, copywriteři i komunitní manažeři. Zastávají tedy všechny funkce, o kterých jsem mluvil. Žádné superhrdiny tu nenajdete.

Čtěte také: Přestaňme fetovat na Facebooku fanoušky, lajky a komentáře

Co z toho všeho plyne?

Máte celkem 3 možnosti, pokud chcete sociální sítě využívat na maximum.

  • Najdete si do svého týmu lidi, kteří spolu budou vzájemně spolupracovat
  • Vše předáte agentuře
  • Najdete superhrdinu

Kterou z možností si vyberete vy?

Seriál: Komentáře
ikonka

Zajímá vás toto téma? Chcete se o něm dozvědět víc?

Objednejte si upozornění na nově vydané články do vašeho mailu. Žádný článek vám tak neuteče.

Autor článku

David je zakladatelem portálu Modrákrev.cz, kde učí markeťáky a podnikatele využít naplno Facebook nástrojů k maximalizaci zisku společnosti. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).