Hodnota nákupu českých domácností klesá

23. 11. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Reálná hodnota nákupů českých domácností klesá. To dokazuje nejnovější analýza Consumer Tracking GfK Czech. Hospodářský útlum se i nadále projevuje ve výdajích domácností za rychloobrátkové zboží (potraviny, drogerie). U většiny sledovaných kategorií objem nakoupeného zboží klesá.

Podle Jaroslava Jíry, ředitele pro obchod a marketing GfK Czech jsou pro spotřebu domácností v letošním roce typické výrazné výkyvy kolem svátků. Zejména se to týkalo Velikonoc. Domácnosti se snaží mít své výdaje dlouhodobě pod kontrolou, avšak kolem svátků ve své snaze výrazně poleví. Spotřeba výrazně stoupá, a to zcela proti trendu. Dokonce výrazně nad úroveň srovnatelného období v předchozím roce. Předpokládá se, že k obdobnému vývoji dojde i u letošních předvánočních nákupů.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).