Především je třeba říct, že v zákoně č. 112/2016 Sb. o evidenci tržeb nenajdete o zákaznickém displeji ani slovo. Povinnost informovat zákazníka o cenách zboží má obchodník podle zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele a to konkrétně podle § 12, ve kterém je uvedeno, že “prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy … spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit“.
Dále se povinnosti označování zboží cenami věnuje § 13 zákona č. 526/1990 Sb. o cenách, kde je výslovně uvedeno, že:
(1) Prodávající je povinen, pokud nejde o prodej zboží spotřebitelům, předložit kupujícímu na jeho žádost nabídkový ceník, obsahující ceny nabízeného zboží ve vztahu k určeným podmínkám.
(2) Prodávající je povinen při nabídce a prodeji zboží poskytnout informaci spotřebiteli tak, aby měl možnost seznámit se s cenou před jednáním o koupi zboží, pokud tento zákon nestanoví jinak, a to
a) označit zboží cenou, kterou uplatňuje v okamžiku nabídky a vztaženou k prodávanému jednotkovému množství zboží a určeným podmínkám,
b) zpřístupnit na viditelném místě informaci o této ceně formou ceníků,
c) zpřístupnit tuto cenu jiným přiměřeným způsobem, nelze-li označit zboží cenou způsoby uvedenými v písmenu a) nebo b),
I když ani zde nenajdeme žádnou zmínku o zákaznickém displeji, mohou nastat situace, kdy zákaznický displej je jedinou možnou alternativou podle odstavce c).