Názor k článku Hospodářská komora vyvolává paniku kvůli #EET a pro jistotu nabízí pojištění od ViR - "......Prodávající je povinen při nabídce a prodeji zboží...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 2. 2017 18:33

    ViR

    "......Prodávající je povinen při nabídce a prodeji zboží poskytnout informaci spotřebiteli tak, aby měl možnost seznámit se s cenou před jednáním o koupi zboží, pokud tento zákon nestanoví jinak, a to
    a) označit zboží cenou, kterou uplatňuje v okamžiku nabídky a vztaženou k prodávanému jednotkovému množství zboží a určeným podmínkám,
    b) zpřístupnit na viditelném místě informaci o této ceně formou ceníků,
    c) zpřístupnit tuto cenu jiným přiměřeným způsobem, nelze-li označit zboží cenou způsoby uvedenými v písmenu a) nebo b),
    I když ani zde nenajdeme žádnou zmínku o zákaznickém displeji, mohou nastat situace, kdy zákaznický displej je jedinou možnou alternativou podle odstavce c)......"

    Osobně si nedovedu dost dobře představit reálně existující situaci, pro českého podnikatele statisticky významně pravděpodobnou, kdy by zákaznický displej (na pokladně!) byl JEDINOU možnou alternativou zpřístupnění ceny zboží (podle odstavce c)). Tedy před jednáním o koupi zboží...

    A jelikož opak toho tvrzení (tedy že taková situace nastat nemůže) z podstaty právní logiky nelze dokázat, možná by nebylo od věci, uvést alespoň jeden příklad takové situace, kdy zákaznický displej pokladny je tou JEDINOU možnou alternativou dle c).

    Samozřejmě nevylučuji, že to někdy může být praktické. Například když cizenec, naším jazykem nevládnoucí, v sámošce s jednou pokladní, nalezne v úseku zeleniny mimo dostupné regálové ceny odložený balíček libě vonícího sýra z Moravy, který jej zaujme natolik, že se vydá ke kase zjišťovat cenu nalezeného zázraku. Projetí čárkového kódu skenerem a zobrazení ceny na zákaznickém displeji kasy (bez účtování) je pak asi rychlé a dostupné řešení poskytnutí informace. NIcméně pořád to nevidím jako jedinou možnou alternativu...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).