A co takhle nedavat do hotelu radio a tv prijimace. Muziku ma dneska kazdej v notasu nebo mobilu, hlavne at maji v hotelich poradnou wifi :o)
Hlavne bych napalil peknou palku supermarketum a to spis za kazdej decibel, nez za autorska prava. Protoze ten humus co se obcas line z tech repracku na strope... ...restaurace radeji rozebirat nebudu :)
"Hlavne bych napalil peknou palku supermarketum a to spis za kazdej decibel, nez za autorska prava. Protoze ten humus co se obcas line z tech repracku na strope... ...restaurace radeji rozebirat nebudu :)"
Přesně 100x bych zvedla poplatky OSE, třeba bychom mohli chodit do supermarketů nakupovat a nikoliv na diskotéky.
70let po smrti je pozdni vek?
Pocitam ze zednik by taky chtel mit i v pozdnim veku uzitek z domu ktere postavil a tudiz by se melo schvalit, ze kazdy musi odvadet poplatky za uzivani nemovitosti. Stejne tak truhlar by jiste chtel mit uzitek ze zidle, takze by se mel odvadet poplatek z kazde zadnice ...
Jeste za jim na to 100% populace kasle ... a dobre jim tak.
Pokud by mel byt primer s truhlarem opravdu stejny jako u autoru, tak by ten truhlar ale za zidli nedostal zaplaceno hned, ale od kazdeho, kdo by si na zidli sedl, by vybiral nejaky drobny poplatek. Protoze snad si nemyslite, ze napr. napsani a vydani knihy stoji 300,- Kc, za kterou jste si ji poridil.
No a pak by byla otazka, jak by se ten truhlar tvaril, kdyz by vedle te jeho zidle si nekdo postavil uplne stejnou (zkopirovanou, kterou by vyrobil s nulovymi naklady a nulovou namahou) a nabizel by posezeni zadarmo...
Pokud by ten váš příměr měl být pravdivý, musel byste si uvědomit, že autor dostane také zaplaceno hned - a velice slušně (i za plagiáty).
Pokud nás chcete lživě manipulovat, měl by vám nějaký truhlář rovnou bezplatně naložit latí přes záda. Tento způsob pojetí autorských práv je nešťastný, je to institucializovaný parazitismus.
Můžete napsat kolik je u Vás "velice slušně"? V českých korunách.
Parazitismus je, když někdo něco vytvoří, dá mu to práci a většinou ne malou a pak si někdo myslí, že to může za zlomek výrobních nákladů zkopírovat! Správně by se neměla tvořit žádná hranice od smrti autora, prostě jako každý jiný majetek se to dědí a práva se předávají dál.
....tak a ted tu mame např:
"Desatero božích přikázání"
"Evangelia všech apoštolů"
"otčenáš a jiné motlitby"
(...nemluvě ani o klasicích starověku... středověku.... novověku...atd.)
To se církev prohne az to bude muset všechno doplatit....!!! :-O
... a když se pomodlíte....šup pěťák do kasičky...
tak v prvé řadě se domnívám, že ochrana by neměla trvat déle nežli 10 let. Je to proto, že cyklus jak průmyslových, tak uměleckých "patentů" v dnešní době netrvá déle. Ochrana po více než 10-ti let působí kontraproduktivně. To zaprvé. Zadruhé, není důvot delší ochrany. Četli ste někdy zdůvodnění, proč by měla být ochrana více nežli 10-ti letá? Těžko. Pouze kecy, charakterizované zkratkou bla,bla,bla. Reálně zjistěte, kdo tlačí na dobu ochrany. Je to USA kvůli patentům chráněných US zákony. Kde jinde, nežli tam, převládl obchod nad pokrokem a vývojem. aneb, nemocného umím uzdravit, ale proč bych to dělal, když ho mohu za slušné peníze neustále léčit.
reseni je jednoduche
chces si chranit, autorska prava k hudbe, vyrobku, fotce ... ?
ok, zaregistruj si co myslis, zaplat poplatek za ochranu na kolik let je ti libo a pro uzemi ktere sis vybral a je to.
pokud to nekdo porusi na uzemi kde mas onu vec v te dobe chranenou, podas si zalobu k soudu a ten urci nahradu ti nalezijici, hotovo dvacet.
neni zadny duvod aby stat delal chuvu a zabezpecoval byznys nejake skupine lidi aniz by tito museli neco pro to udelat.
jasně!
Chceš po státu, aby ti chránil majetková práva X let? Tak si zaplať! Jak je libo a pro území jaké potřebuješ.
Není důvod, aby stát dělal chůvu a zabezpečoval váš majetek, aniž byste pro to musel něco dělat!
(Ps a ten autor také platí daně, kdybyste chtěl "argumentovat")
Tam s tou židlí je to dobrý příměr. Za vyrobenou židli dostane jednou zaplacené a je jedno kdo na ní sedí a žádná truhlářská OSA nevybírá výpalné za to, jen že by někdo další ještě na té židli mohl sedět a pak truhlář mít ještě zabezpečené, že 70 let po smrti bude se jeho dědicům platit výpalné za sezení na židli jím vyrobené. On přece při výrobě židle kromě hmotné práce také do toho dal kus svého duševního vlastnictví a jak to, že pak on nemá právo na výpalné ze svého kousku duševního vlastnictví? Že by to bylo tím, že něco umí a když nepůjdou na odbyt židle, tak začne dělat rakve bude-li po nich poptávka a je živý dál? Ale co ti umělci, až je ty jejich odrhovačky, spisy a mazanice už neuživí, tak z čeho by byli živi, když nic neumí? Pokud odvedli dobrou práci, tak mají vykrmené prasátko do budoucna, stejně jako ten truhlář, když dělá dobré věci. Nakonec nikdo nenutí umělce aby to dělali do smrti, můžou se rekvalifikovat jako každý jiný obyčejný člověk. Není to náhodou dyzgrymynácija pánko? Když má jen někomu jeho práce vynášet výpalné na staré kolena, tak buďto všem nebo nikomu.
Fakt to nesedí.
Když si koupíte CD (židli), tak už nikomu nic neplatíte a užíváte si CD v rámci práv, které jste si k ní koupil. K židli jste si koupil jiná práva, než k tomu CD, což je věc, kterou lidé nechtějí nebo neumí pochopit.
Odpověd na vaši otázku - Na výrobu židle + vložené duševní vlastnictví dá X korun a prodá jí za X x Y, kdy Y je větší než jedna - tedy se mu všechny náklady vrátí v té jedné prodané židli (zjednodušeně, nepočítám amortizaci strojů a podobně).
Výroba jednoho CD stojí haléře, výroba obsahu toho CD stojí statisíce či miliony (při filmech), vy si to CD koupíte za zlomek výrobní hodnoty obsahu. Proto ho nesmíte dál kopírovat, i když je to snadné, protože je potřeba, aby si autor prodal co nejvíce a zaplatil se mu obsah a náklady na stvoření toho obsahu.
Pokud se trápíte tím, že se umělec neuživí, netrapte se! Prostě si jeho dílo nekupujte a už vůbec si ho nekopírujte "zdarma", stejně to jsou odrhovačky a mazanice! :-D
Před časem jsem si koupil jistý DVD s nějakým filmem. Po vložení do přehrávače se objeví nejprve nějaká slabomyslná reklama na cosi, co už se snad ani nevyrábí. Pak přichází přehlídka další produkce vydavatelství následovaná asi pětiminutovou přednáškou o tom, že každý, kdo si nekoupí DVD a místo toho si stáhne film z Internetu, je zloděj horší válečného zločince. Teprve pak začíná poctivě koupený film, přičemž těch nesmyslů na začátku se nelze nijak zbavit a musíte si je protrpět pokaždé, když DVD vložíte do přehrávače. Toho jsou ovšem nelegální stahovači ušetřeni. Co z toho plyne? Nic víc, než že poctivý zákazník je za svou poctivost trestán okrádáním o svůj čas, zatímco kdejaký pirát si příslušný film obstará téměř bezplatně – ochrana-neochrana – a bez těch opičáren na začátku. I to by samozřejmě mělo patřit do marketingové politiky příslušných vydavatelství. Nechť se pak nediví, že jsou filmy kradeny, i když příslušný DVD stojí jen 50 Kč (anebo i méně).
Například senátor Jiří Oberfalzer z ODS prohlásil, že přijatá úprava znamená kumulaci výhod pro hoteliéry.
Odkdy se zamezení okrádání nazývá kumulací výhod? To jako uděláme i zámky fungující jen na půl, aby majitelé neměli kumulované výhody proti zlodějům? (A vybírání poplatků za rádio, které nikdo neposlouchá, je sprosté okrádání, ať si OSA a spol. žvatlá co chce.)