Před časem jsem si koupil jistý DVD s nějakým filmem. Po vložení do přehrávače se objeví nejprve nějaká slabomyslná reklama na cosi, co už se snad ani nevyrábí. Pak přichází přehlídka další produkce vydavatelství následovaná asi pětiminutovou přednáškou o tom, že každý, kdo si nekoupí DVD a místo toho si stáhne film z Internetu, je zloděj horší válečného zločince. Teprve pak začíná poctivě koupený film, přičemž těch nesmyslů na začátku se nelze nijak zbavit a musíte si je protrpět pokaždé, když DVD vložíte do přehrávače. Toho jsou ovšem nelegální stahovači ušetřeni. Co z toho plyne? Nic víc, než že poctivý zákazník je za svou poctivost trestán okrádáním o svůj čas, zatímco kdejaký pirát si příslušný film obstará téměř bezplatně – ochrana-neochrana – a bez těch opičáren na začátku. I to by samozřejmě mělo patřit do marketingové politiky příslušných vydavatelství. Nechť se pak nediví, že jsou filmy kradeny, i když příslušný DVD stojí jen 50 Kč (anebo i méně).