Hudba zaujme a budí emoce, naučte se s ní pracovat také na Instagramu

23. 4. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Hudba je důležitou součástí reklamních spotů a své slovo má také na sociálních sítích. Dokáže totiž zaujmout fanoušky a zatraktivnit vizuální obsah.

Na Instagramu je možné hudbu přidat hlavně do Příběhů (Stories), a to jak přímo v jeho aplikaci, tak také prostřednictvím jiných hudebních aplikací. To vše je možné díky dohodám o hudebních právech, které tvůrci uzavřeli s velkými hudebními vydavateli.  

Hudba ve Stories

Ke sdílení hudby stačí při vytváření příběhu (buď po kliknutí na horní ikonku Váš příběh, nebo přejetím doprava na hlavní stránce, případně klikem na profilovou fotografii přímo na profilu) kliknout na menu Hudba. Tím se otevře rozhraní, kde je možné vyhledávat podle klíčových slov nebo si vybrat z položek Populární, Nálady a žánry. Před zvolením dané skladby je možné si ji přehrát po kliknutí na ikonku Play. Knihovna je opravdu obsáhlá a neměl by tak být problém najít hudbu podle vašich požadavků a představ. 


Ukázka výběru hudby

Hudební skladba je v knihovně celá, do Příběhů je však možné vložit spot o délce 15 sekund. Stačí kliknout na ikonku, která je nejvíce vpravo, a zvolit požadovaný úsek písně. Po provedení daných úprav kliknete na šipku a můžete sdílet Příběh. 


Volba požadovaného úseku skladby

Doplnit fotografii nebo grafiku v Příbězích hudebním podkresem je také velmi jednoduché. Hudba je k obrázku ve Stories přidaná ve formě nálepky (stickeru). Zde je možné zvolit kliknutím podobu samolepky – buď jde o podlouhlý sticker s názvem skladby, interpretem a malým přebalem desky, nebo o samolepku s větším přebalem. 


Sticker hudební skladby s větší ikonou alba

Různým dalším vylepšením Příběhů jsme se věnovali v článku U instagramových Stories se nemusíte bát kreativity

Sdílejte muziku přímo z aplikací

Pokud by nějaká firma chtěla do Stories sdílet například jejich oblíbenou nebo inspirační hudbu, případně sdílet nějaké podcasty nebo jiné zajímavé audio soubory, může k tomu využít některou z oblíbených používaných aplikací. Například ve Spotify stačí u daného audiosouboru kliknout nahoře na tři tečky, dále na tlačítko Sdílet a zde vybrat Instagram Stories. Daná skladba se pak otevře na Instagramu přímo v Příbězích, kde je možné ji dále upravovat. Na stejném principu funguje sdílení také v aplikaci Soundcloud

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu


Menu pro sdílení ve Spotify

Kdo je zvyklý objevovat novou hudbu prostřednictvím aplikace Shazam, má dvě možnosti, jak ji dostat na Instagram. Uživatelé se systémem Android mohou přes ikonku pro sdílení nacházející se v aplikaci v pravém horním rohu poslat danou skladbu někomu do soukromé zprávy (Direct) na Instagramu. Ti, kteří mají zařízení s iOs, mohou od 1. listopadu 2018 přidat skladbu nalezenou přes Shazam přímo do Příběhů. Když pak otevřou Příběhy, uvidí název skladby a jejího interpreta a tlačítko „More on Shazam“. Po kliknutí na něj se uživatelé dostanou na stránku s písní. Tato služba má být časem dostupná také pro Android. 


Možnosti sdílení v aplikaci Shazam v systému Android

Hudbu je možné na Instagramu přidávat samozřejmě také v příspěvcích, které jste si předem připravili. K tomu můžete zvolit nějaké programy nebo aplikace, o kterých jsme psali v článku Nedělejte vše sami, využívejte při správě Instagramu také aplikace a nástroje. Abyste se vyhnuli problémům s autorskými právy, můžete hudbu vybrat z nějakých knihoven, které nabízejí hudbu k využití bez licenčního poplatku (royalty free). A to buď zdarma, nebo za nějaký menší poplatek. K takovýmto databázím patří například Bensound, Freeplay Music, Audio jungle, Storyblocks Audio nebo Zvuková knihovna portálu YouTube.


Stránka Bensound

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).