Ochranné známky se vztahují jen na výrobky a služby. A to jen na ty, pro které jsou registrovány - a pokud si je někdo známku registruje, musí ji také používat, jinak o ni může přijít. Nějakého natřeného plotu se to vůbec netýká. Ochranná známka ve formě barvy se může vztahovat třeba na čokoládu, která je pod touto barvou široce známá a je pro ni charakteristická. Nemůže si někdo registrovat barevnou známku pro čokoládu a pak ji začít používat třeba pro auta, takhle to nefunguje. Totéž i všechny ostatní kategorie známek, třeba i slovních. Ochranné známky slouží k tomu, aby se firma mohla efektivně chránit proti napodobování, parazitování na dobré pověsti. Někdo dlouhodobě pracuje na dobré pověsti např. té čokolády, takže se logicky chce chránit proti tomu, aby někdo nezačal vyrábět čokoládu pod stejným názvem (nebo se stejně barevným obalem atd.).