iDoklad už není zadarmo. Zjistili jsme, kam můžete odejít

7. 6. 2017
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Populární služba na správu a vystavování faktur iDoklad už není zdarma. Chcete kvůli tomu odejít ke konkurenci? Máme přehled zajímavých alternativ.

Na nespokojené uživatele iDokladu už mají políčeno konkurenční služby. A v poměru cena/výkon jsou mnohdy i zajímavější. 

Rychlost a jednoduché použití, možnost fakturovat odkudkoliv online nebo evidovat tržby, případně usnadnění podání daňového přiznání. To všechno si považují uživatelé aplikace iDoklad. Jejím velkým bonusem bylo i to, že byla zdarma. I proto si služba během šesti let na trhu postupně získala 140 000 uživatelů. Před pár dny ale společnost Cígler Software oznámila, že většinu svých služeb zpoplatní a vyvolala tím mezi podnikateli velké pozdvižení. Mnozí v internetových diskuzích prohlašují, že s aplikací končí a přejdou ke konkurenci.

A bohužel pro iDoklad, mají ke komu. Alternativ se nabízí celá řada. Pravda je, že ne všechny jsou zdarma. Přesto se mezi nimi i bezplatná řešení najdou a malým podnikatelům mohou vyhovovat. Nejprve se ale podívejme, co teď vlastně nabízí iDoklad. Zdarma už bude jen základní verze. Za pokročilejší funkce, které obsahují tři tarify, si uživatelé budou muset zaplatit. Každý uživatel má od 1. června 60 dní na bezplatné testování nejvyššího tarifu zdarma. Během této doby by měl zjistit, co ke svému podnikání potřebuje nejvíc, a rozhodnout se pro tarif, který mu vyhovuje. Firma Cígler Software také slibuje, že pokud uživatel nebude s vybraným placeným tarifem spokojený a rozhodne se s ním do 30 dnů skončit, budou mu vráceny peníze.

Tarif „Zdarma“ je určen pro rychlou fakturaci 5 odběratelům. Nabízí adresář s maximálně 5 kontakty a možnost fakturovat a evidovat úhrady. Nejlevnější placený tarif „Základní“ stojí 133 korun měsíčně a je využitelný pro kompletní fakturaci bez omezení. Je napojen na EET a umožňuje hlídání nákladů, výnosů i úhrad. Za 233 korun měsíčně může uživatel získat tarif „Oblíbený“, který má vše, co obsahuje tarif „Základní“, a k tomu ještě zpracovává přiznání k DPH a dani z příjmů, vede pokladnu a disponuje API až pro 500 faktur. Podle společnosti Cígler Software je ideálním řešením pro automatické párování platebních úhrad a vytváření podkladů pro daňová přiznání. Nejdražším tarifem je „Prémiový“, který vychází na 413 korun za měsíc. Jeho výhodou je rozsáhlejší propojení s externími službami, exkluzivní zákaznická podpora, API až pro 1500 faktur a využitelnost až pro 9 uživatelů. Tarify se dají předplácet na různou dobu, nejméně ale na jeden měsíc.

Psali jsme: Hledáte mobilní aplikaci na #EET? Připravili jsme jejich velký souhrn

Alternativní účetní aplikace

Konkurenční služby jsou v základu stejné. Bezplatné balíčky jsou ale tak jako u iDokladu většinou omezené a uživatel si musí zvolit to, co mu na základě poměru cena/výkon vyhovuje nejvíc. Server Podnikatel.cz oslovil poskytovatele služeb s tím, aby doporučili produkt pro využití živnostníky.

Vyfakturuj.cz

Vyfakturuj.cz nabízí zdarma tarif „Hobby“, který je omezen 5 kontakty. Už v tomto bezplatném tarifu fungují upomínky nebo vložení vlastního loga a podpisu na fakturu. Oproti iDokladu nabízí navíc například zaslání dokladu jako PDF v příloze e-mailu, QR kód pro zrychlení platby přímo na faktuře, zaslání upomínky k neuhrazeným fakturám a samozřejmostí je telefonická podpora. Pro živnostníky je vhodný především tarif „Fajn“, který umožňuje párování plateb s bankou a export do účetních programů MoneyS3 a Pohoda. Za rozumnou cenu tak mají OSVČ k dispozici všechny nejdůležitější funkce, které jim významně ušetří práci s fakturací a platbami, říká za Vyfakturuj.cz programátor a zakladatel služby Martin Dostál. Pokud ale drobný živnostník nemá velké množství faktur, platby si hlídá sám a napojení na účetní programy nevyužívá, bude mu úplně stačit tarif „Hobby+“. Ten za 75 korun měsíčně k funkcím bezplatného tarifu přidává možnost vložení neomezeného počtu kontaktů.

Všichni noví zákazníci si mohou po dobu 30 dnů zdarma vyzkoušet tarif „Profi“. Vyfakturuj.cz navíc od 10. června nabídne všechny své tarify za poloviční cenu. Netají se tím, že využívá dění v konkurenčním iDokladu a chce od této služby přetáhnout co možná nejvíc klientů. „Dokážeme jim nabídnout i přenesení jejich dokladů a kontaktů z iDokladu k nám,“ dodává Martin Dostál.

Fakturoid

Tarif „Zdarma“ má tato služba už od svého spuštění v roce 2009. Poskytovatel se ale přiznává, že je určený hlavně pro vyzkoušení a sází na to, že placený tarif se vám prostě vyplatí. Pro malé živnostníky máme tarif „Sólo“. Oproti tarifu „Zdarma“ navíc získáte třeba neomezený počet odběratelů/dodavatelů, párování plateb, výběr ze 4 vzhledů faktur, možnost vygenerovat si přiznání k dani z příjmů, štítky pro třídění nákladů a faktur, radí jeden ze zakladatelů služby Lukáš Konarovský s tím, že cena tohoto tarifu je 160 korun. Náročnější živnostníci mohou za dvojnásobnou cenu získat tarif „Sólo+“. Ten už obsahuje přiznání k DPH a kontrolní hlášení, PayPal integraci nebo možnost evidence tržeb a API do 6000 požadavků za měsíc. Plná výbava v tarifu „Firma“ pak vychází na 640 korun. Fakturoid má srozumitelné uživatelské rozhraní, které nevyžaduje zaškolení. Samozřejmostí je podpora na online chatu a e-mailu.

Qfaktury

Qfaktury nabízí v rámci celého programu velmi jednoduchou a přehlednou evidenci faktur. Umožňují přenosy dat do XLS, PDF a také XML (pro import do softwaru Pohoda). Možnost pravidelných faktur za vás hlídá a připomíná odeslání faktur. Bezplatná verze služby je skoro totožná s iDokladem. Pro lepší využití je ale vhodnější sáhnout po tarifu „Základ“. V tom je možno vystavit 25 faktur za měsíc. Velkou výhodou je také počet uživatelů k danému účtu, na rozdíl od tarifu zdarma nabízí tento placený možnost dvou uživatelů. Můžete tedy nastavit například omezená práva i pro vaši účetní, která bude mít k fakturám snadný přístup, říká Petra Krejčíková ze společnosti Q2 Interactive, která Qfaktury provozuje. Tento tarif vychází na 150 korun měsíčně bez DPH. Tarif „Standard“ je dvakrát tak dražší, ale umožňuje vystavit 150 faktur měsíčně. A za 450 korun získá uživatel balíček „Profesionál“, který má neomezený počet faktur, kontaktů i uživatelů systému a k tomu ještě volitelný design dokladů a pravidelné zasílání backup dat.

Dále čtěte: Účetnictví v cloudu? Je nejvyšší čas

ABRA FlexiBee

6500 firem používá pro fakturaci službu FlexiBee. Ta nabízí čtyři balíčky, z nichž zdarma je ten pojmenovaný „One“. Jak název napovídá, je pro jednoho uživatele a zahrnuje fakturace, daňové evidence, podvojné účetnictví a moduly Banka a Pokladna a Sklady. Neomezujeme funkčnost programu na počet záznamů či odběratelů jako iDoklad. Moduly, které tato varianta obsahuje, mají stejnou funkcionalitu jako vyšší edice. Navíc je možné pod jednou free licencí vést neomezený počet firem, uvádí jednatel ABRA FlexiBee Stanislav Kurinec

I tato verze reaguje na legislativní změny a je aktualizována. Z placených verzí doporučuje verzi „Basic“ v ceně 295 korun měsíčně, která navíc obsahuje i modul umožňující správu majetku. Účetní online software je jednoduchý, bezpečný a chytrý. Využívat se dá odkudkoliv a kdykoliv pro Windows, Linux i Mac. Velkou výhodou je čisté, jasné a srozumitelné API, díky kterému jde propojit s jakoukoliv aplikací. Nejčastějším případem je napojení na e-shop. Živnostníci mají možnost vyzkoušet služby ABRA FlexiBee na měsíc zdarma. A to v libovolné variantě, tedy i „Premium“ v hodnotě bezmála 800 korun.

Fakturačka

Tato služba nabízí tři varianty – Zdarma, Standard a Premium. První dvě od sebe odlišuje jen počet partnerů, které povolují použít. Zatímco ve verzi Zdarma je jich jen 5, ve Standardu omezení neexistuje. Jinak obě verze nabízí vystavovat neomezený počet faktur, kontrolují plátce DPH nebo načítají údaje o partnerech z ARESu. Standard uživatele vyjde na 100 korun měsíčně. Ve verzi Premium pak služba poskytuje QR faktury, automatické párování plateb, API, export podkladů pro daňové přiznání a v online verzi i EET. Cena tohoto balíčku je od 125 korun měsíčně. Zájemci mají možnost vyzkoušet si tarif Premium na jeden měsíc zdarma.

Fakturing

Načítání kontaktů jen ze zadaného IČ, e-mailové upozornění na nesplacenou fakturu, přehledné statistiky na hlavní straně, QR platební kód na PDF faktuře. Na tyto a mnoho dalších funkcí zdarma láká aplikace Fakturing. Uživatele neomezuje v počtu vystavených faktur ani vytvořených kontaktů. Intuitivní aplikace je určená všem, kteří hledají způsob maximálního zjednodušení fakturování a chtějí získat drahocenný čas na samotné podnikání. Práci vám ulehčí řada doplňujících funkcí, díky kterým bude fakturace několikaminutovou záležitostí, popisuje provozovatel služby Jakub Baláš. Do aplikace je možné vstoupit z mnoha zařízení z jakéhokoliv místa na světě. Není potřeba instalovat žádné dodatečné technologie nebo certifikáty.

Připomeňte si: Spouští se projekt QR Faktura, usnadní účetnictví i vyplnění kontrolního hlášení

Súčto

V tomto případě je zdarma skutečně jen základ v podobě 60 faktur měsíčně, což ale může mnohým živnostníkům dostačovat. Poskytovatel JVK Consulting nicméně připouští, že bezplatná verze je vhodná zejména k vyzkoušení a osvojení služby nebo právě OSVČ. Rozšířená verze v balíčku Premium omezení nemá. Její součástí je datové úložiště o velikosti 1 GB. Aktuální cena je 300 korun měsíčně.

MM 25 baliček

Turbofaktura

Zcela bezplatná je služba nabízená společností MRP Informatics. Je vhodným řešením pro ty, kteří používají programy této firmy. Turbofaktura je stále dostupná ze všech typů zařízení a umožňuje opravdu rychlou online webovou fakturaci i na pomalém připojení, říká programátor MRP Informatics Petr Hložek.

Fakturaonline

Tato služba je dostupná zdarma jen na týden. Pokud se uživatelům zalíbí, mohou ji využívat za 20 korun měsíčně. Systém umožňuje vystavení běžné faktury – daňového dokladu, faktury pro neplátce DPH, zálohové faktury nebo takzvané proforma faktury. Snadno a rychle vystavuje PDF faktury, které je možné tisknout nebo posílat e-mailem. Jde o poměrně rozšířenou a oblíbenou službu, která má 70 000 uživatelů. Při využití tarifu „Plus“ se odběratelé automaticky ukládají do adresáře. Díky tomu už si není potřeba pamatovat IČ každého subjektu, kterému je faktura vystavována. Ostatní údaje se načtou automaticky podle aktuálních údajů z rejstříků. Upustili jsme od využívání dat ze systému ARES a jsme tak jediní na trhu, kteří umí načíst správné a kompletní údaje z různých volně dostupných databází státní správy, dodává za službu její Product Owner David Nekovář.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).