Jen zhruba třetina Čechů a Slováků má vůči napodobeninám značkových výrobků výrazně odmítavý postoj. Imitace, ať už jde o oblečení nebo doplňky, akceptuje většina lidí a nevadilo by jim mít na sobě něco „nepravého“ za předpokladu, že by o tom okolí nevědělo.
Takový je závěr průzkumu, který si na konci loňského roku nechala udělat agentura GfK.
Pokud si nemůžeme dovolit drahé a značkové věci, nedělá nám problém sáhnout po imitacích. Po napodobenině drahého kousku by s klidným svědomím sáhli tři ze čtyř Čechů. A to i přesto, že kvalitu padělků hodnotíme jako průměrnou až nízkou. Důležitější je, abychom na oko dobře vypadali. Přeci jen platí, že šaty dělají člověka a značka oblečení a doplňků má tu moc vylepšit společenské postavení.
Čtěte také: Dokud budeme padělky kupovat, budou se taky vyrábět
Nejvíc frčí kopie triček a svetrů
Nejčastěji se kopíruje sportovní oblečení populárních značek, za hubičku můžeme sehnat i výrobky známých světových návrhářů. Co se týká konkrétního sortimentu, v kurzu jsou nejčastěji falešná" trička a svetry, a s odstupem následují imitace kabelek, džínů a tenisek,
upřesňuje Khaled El Tohami, regionální KAM&Sector Leader.
Mezi ty, kteří doslova odmítají nepravé zboží, patří více můžu než žen. Rozhodující je také výše příjmů. Lidé s vyššími platy si mohou dovolit značkové výrobky zakoupit.
Čtěte také: Český výrobek, dvě slova působící jako zaklínadlo pro zvýšení prodeje
Výsledky průzkumu, který si nechala udělat agentura GfK, poukázaly také na vývoj obchodu s napodobeninami. Jak v Čechách, tak i na Slovensku by se prodeji padělků mohlo dařit i v budoucnu. Polovina Čechů a Slováků očekává zvyšující se trend nákupů napodobenin značkových výrobků,
dodává Khaled El Tohami.