Čtěte, co nového přichystal pro uživatele Instagram

2. 1. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Sociální síť Instagram se těší stále větší oblibě a také neustále přichází s něčím novým. Poslední změny se dotkly API a aplikací třetích stran.

Změny souvisejí s dvěma aspekty: jednak chce Instagram zatočit s podvodnými aplikacemi a také si zlepšit reputaci a zapracovat na bezpečnosti uživatelů po nedávné aféře Cambridge Analytica spojené s Facebookem. 

Změny v API

API (Application Program Interface) je obecně pojmem pro rozhraní pro programování aplikací. V případě Instagramu díky němu můžete programově přistupovat k podnikovým účtům a spravovat je, prohlížet komentáře nebo získávat metriky. Toho však začaly využívat některé aplikace třetích stran získávající tak prostřednictvím rozhraní uživatelská data. 

API Instagramu se měnila už v půlce roku 2018 a nyní její změny přišly 11. prosince. Tato API musí dodržovat struktury Facebooku a nese název Instagram API Graph. Jedná se o robustnější verzi předchozí technologie, která přináší uživatelům nové výzvy. K novinkám patří například The Comment Moderation API sloužící ke správě komentářů – umožňuje na ně odpovídat, odstranit je nebo skrýt, a to jak u fotografií, tak videí nebo příběhů. Pomocí The Content publishing API můžete automatizovat přidávání obsahu včetně tagování osob nebo přidávání lokalit. S metrikami lze pracovat díky The Business Discovery API nebo The Insights API a zmínky můžete spravovat pomocí The Mentions API.  

Instagramu jsme se věnovali v článku Instagram na koťátkách a miminkách neutáhnete. Úspěšný obsah musí být autentický 

Mezi hlavní rozdíl mezi starým rozhraním Instagram API a novým Instagram Graph API je požadavek integrovat Facebook Graph API a mít účet Instagram Business. K jeho výhodám patří například větší šance pro verifikaci – ověření, lepší dohledatelnost nebo působení značky nebo společnosti profesionálněji. Navíc získáte přístupy k analytice a můžete spravovat placené kampaně.

Pozor na aplikace třetích stran

Výše popsané změny se dotknou především těch, kteří doposud pracovali s aplikacemi třetích stran, a to především s těmi pochybnými nebo podvodnými. Konkrétně se jednalo o nejrůznější boty určené například k automatickému sledování fanoušků nebo dávání komentářů a liků na základě nějakého hashtagu. Některé také za určitý finanční obnos sháněly firmám „opravdové“ fanoušky a jim tak rostly počty sledujících. Tomuto jednání by mělo být učiněno zadost, ale správci sociálních sítí se zároveň nemusí bát, že by nadále nemohli pracovat s jejich oblíbenými aplikacemi určenými například na plánování. 

Seznam autorizovaných aplikací třetích stran naleznete zde. Nachází se mezi nimi mimo jiné i Buffer, o kterém jsme psali v článku Znáte Buffer? Firmám pomáhá se správou sociálních sítí, nově i s Instagramem.

Instagram tedy přišel s omezeními, konkrétně například v komentářích, kdy není možné v rámci externích aplikací zveřejňovat nebo mazat komentáře jménem účtu a stejně tak rozdávat nebo odebírat srdíčka – liky. Omezeny budou také notifikace, práce s hashtagy a některé další funkce. Pro správce sociálních sítí tyto změny znamenají, že už se nemohou tak spoléhat na sledování aktivity uživatelů na základě hashtagů, ale zároveň mohou vést k přehodnocení jejich strategie a novým výzvám.

Jaký byl na Instagramu rok 2018?

Instagramu roste počet uživatelů a nejen díky tomu přichází stále s dalšími novinkami. My jsme vás informovali například o možnosti prodeje produktů přímo na Instagramu, které se dále rozrostly i přímo do příběhů (Stories). Mezi další novinku patří například video platforma Instagram TV, díky které můžete ještě lépe oslovit své publikum. 

skoleni_8_1

Tato sociální síť má také nového ředitele Adama Mosseriho, který společnost převzal po odchodu spoluzakladatelů Kevina Systroma a Mika Kriegera. Panovalo zde totiž napětí mezi mateřskou společností Facebook a Instagramem. Facebooku klesá důvěryhodnost a Instagram tak získává na popularitě, je ziskový a vyhýbají se mu skandály. První produktová novinka oznámená pod vedením Mosseriho je z oblasti umělé inteligence. Se zdokonaleným filtrem komentářů využívajícím strojové učení k odhalování urážlivých slov a frází v kontextech už Instagram přišel dávno. Nyní je však rozšiřuje také na fotografie a titulky a umělou inteligenci tak chce využívat k proaktivní detekci šikany. Při porušení podmínek může Instagram například smazat nevhodný obsah nebo omezit jeho zobrazení a nejhorší variantou je smazání účtu. 

Instagram na svém blogu před pár dny zveřejnil bilanci roku 2018, ze které vyplynulo, že hlavní prioritou této sociální sítě je sdílet lásku a dobrotu. Emotikon srdce se zde objevil 14 miliardkrát a oblíbené byly také filtry Heart Eyes nebo samolepky Heart Love Sticker ve Stories. Co se týče hashtagů, tak 1,5 milionů zmínek měl #metoo, následovaný #timesup a #marchforourlives spojený s březnovou demonstrací ve Washingtonu. Poslední dva hashtagy dosáhly necelých 600 tisíc zmínek.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).