Čtěte, co nového přichystal pro uživatele Instagram

2. 1. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Sociální síť Instagram se těší stále větší oblibě a také neustále přichází s něčím novým. Poslední změny se dotkly API a aplikací třetích stran.

Změny souvisejí s dvěma aspekty: jednak chce Instagram zatočit s podvodnými aplikacemi a také si zlepšit reputaci a zapracovat na bezpečnosti uživatelů po nedávné aféře Cambridge Analytica spojené s Facebookem. 

Změny v API

API (Application Program Interface) je obecně pojmem pro rozhraní pro programování aplikací. V případě Instagramu díky němu můžete programově přistupovat k podnikovým účtům a spravovat je, prohlížet komentáře nebo získávat metriky. Toho však začaly využívat některé aplikace třetích stran získávající tak prostřednictvím rozhraní uživatelská data. 

API Instagramu se měnila už v půlce roku 2018 a nyní její změny přišly 11. prosince. Tato API musí dodržovat struktury Facebooku a nese název Instagram API Graph. Jedná se o robustnější verzi předchozí technologie, která přináší uživatelům nové výzvy. K novinkám patří například The Comment Moderation API sloužící ke správě komentářů – umožňuje na ně odpovídat, odstranit je nebo skrýt, a to jak u fotografií, tak videí nebo příběhů. Pomocí The Content publishing API můžete automatizovat přidávání obsahu včetně tagování osob nebo přidávání lokalit. S metrikami lze pracovat díky The Business Discovery API nebo The Insights API a zmínky můžete spravovat pomocí The Mentions API.  

Instagramu jsme se věnovali v článku Instagram na koťátkách a miminkách neutáhnete. Úspěšný obsah musí být autentický 

Mezi hlavní rozdíl mezi starým rozhraním Instagram API a novým Instagram Graph API je požadavek integrovat Facebook Graph API a mít účet Instagram Business. K jeho výhodám patří například větší šance pro verifikaci – ověření, lepší dohledatelnost nebo působení značky nebo společnosti profesionálněji. Navíc získáte přístupy k analytice a můžete spravovat placené kampaně.

Pozor na aplikace třetích stran

Výše popsané změny se dotknou především těch, kteří doposud pracovali s aplikacemi třetích stran, a to především s těmi pochybnými nebo podvodnými. Konkrétně se jednalo o nejrůznější boty určené například k automatickému sledování fanoušků nebo dávání komentářů a liků na základě nějakého hashtagu. Některé také za určitý finanční obnos sháněly firmám „opravdové“ fanoušky a jim tak rostly počty sledujících. Tomuto jednání by mělo být učiněno zadost, ale správci sociálních sítí se zároveň nemusí bát, že by nadále nemohli pracovat s jejich oblíbenými aplikacemi určenými například na plánování. 

Seznam autorizovaných aplikací třetích stran naleznete zde. Nachází se mezi nimi mimo jiné i Buffer, o kterém jsme psali v článku Znáte Buffer? Firmám pomáhá se správou sociálních sítí, nově i s Instagramem.

Instagram tedy přišel s omezeními, konkrétně například v komentářích, kdy není možné v rámci externích aplikací zveřejňovat nebo mazat komentáře jménem účtu a stejně tak rozdávat nebo odebírat srdíčka – liky. Omezeny budou také notifikace, práce s hashtagy a některé další funkce. Pro správce sociálních sítí tyto změny znamenají, že už se nemohou tak spoléhat na sledování aktivity uživatelů na základě hashtagů, ale zároveň mohou vést k přehodnocení jejich strategie a novým výzvám.

Jaký byl na Instagramu rok 2018?

Instagramu roste počet uživatelů a nejen díky tomu přichází stále s dalšími novinkami. My jsme vás informovali například o možnosti prodeje produktů přímo na Instagramu, které se dále rozrostly i přímo do příběhů (Stories). Mezi další novinku patří například video platforma Instagram TV, díky které můžete ještě lépe oslovit své publikum. 

Tato sociální síť má také nového ředitele Adama Mosseriho, který společnost převzal po odchodu spoluzakladatelů Kevina Systroma a Mika Kriegera. Panovalo zde totiž napětí mezi mateřskou společností Facebook a Instagramem. Facebooku klesá důvěryhodnost a Instagram tak získává na popularitě, je ziskový a vyhýbají se mu skandály. První produktová novinka oznámená pod vedením Mosseriho je z oblasti umělé inteligence. Se zdokonaleným filtrem komentářů využívajícím strojové učení k odhalování urážlivých slov a frází v kontextech už Instagram přišel dávno. Nyní je však rozšiřuje také na fotografie a titulky a umělou inteligenci tak chce využívat k proaktivní detekci šikany. Při porušení podmínek může Instagram například smazat nevhodný obsah nebo omezit jeho zobrazení a nejhorší variantou je smazání účtu. 

Instagram na svém blogu před pár dny zveřejnil bilanci roku 2018, ze které vyplynulo, že hlavní prioritou této sociální sítě je sdílet lásku a dobrotu. Emotikon srdce se zde objevil 14 miliardkrát a oblíbené byly také filtry Heart Eyes nebo samolepky Heart Love Sticker ve Stories. Co se týče hashtagů, tak 1,5 milionů zmínek měl #metoo, následovaný #timesup a #marchforourlives spojený s březnovou demonstrací ve Washingtonu. Poslední dva hashtagy dosáhly necelých 600 tisíc zmínek.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).